رئیس کل دادگستری استان قم: با شناسایی نقاط حادثه خیز راه‌های مواصلاتی و درون شهری استان، عزم دستگاه قضایی بر پیگیری اصلاح این نقاط و کاهش میزان حوادث و تلفات جاده‌ای است.
کد خبر: ۹۹۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ 18 September 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین مظفری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با موضوع کاهش تصادفات، با استناد به گزارش‌های واصله به شورا، از کاهش ۷۰ درصدی تصادفات در راه‌های مواصلاتی قم با محوریت جعفریه خبر داد.

وی تصریح کرد: کاهش تصادفات راه‌های مواصلاتی و درون شهری استان، خدمتی بی بدیل به زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت (ع) است و بر این اساس اعضای شورا مکلف شده اند از ابتدای سال نسبت به عملیاتی شدن مصوبات شورا با هدف کاهش تصادفات عزم جدی داشته و اقدامات لازم را در دستور کار دستگاه متبوع خود قرار دهند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: اصلاح نقاط حادثه خیز، به روز شدن تابلو‌ها و نصب علائم هشدار دهنده و دوربین‌های نظارتی پلاک خوان و تردد شمار از یک طرف و ارسال پیامک برای رانندگان خاطی از سویی دیگر؛ از جمله اقدامات پیشگیرانه‌ای است که در کاهش تصادفات نقش عمده‌ای را ایفا می‌کنند.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورا، می‌بایست تا پایان سال، نواقص و کمبود‌های موجود رفع و نتایج به اطلاع شهروندان برسد.

مظفری تأکید کرد: در شورای پیشگیری از وقوع جرم مقرر شد: دوربین‌های نصب شده از سوی شهرداری و حمل و نقل جاده‌ای به سامانه پایش ناجا متصلشود تا شهروندان با حفظ تدابیر انتظامی، به راحتی و با تلفن همراه خود بتوانند از وضعیت ترافیکی راه‌های درون شهریی و مواصلاتی مطلع شوند.

وی افزود: با توجه به شرایط و جایگاه ویژه استان قم و تردد بیش از بیست میلیون زائر و مسافر، افق دید مسئولان شهری و استانی در طراحی راه‌های درون شهری و مواصلاتی قم، لزوما می‌بایست بلند مدت و با در نظر گرفتن جمیع جهات باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار