رییس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم گفت: در سال جاری ۲۸ هزار و ۶۰ نوبت‌گیری در طرح سنجش سلامت نوآموزان انجام شده و تاکنون ۲۶ هزار و ۱۵۵ نوآموز مورد سنجش قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۹۹۴۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳ 16 September 2021

به گزارش تابناک قم، مهدی آقاکوچکی افزود: امسال نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این طرح در ۱۵ پایگاه نواحی مختلف آموزش‌وپرورش شهر قم و ۲ پایگاه در شهرهای کهک و جعفریه اجرا ‌شد.

وی اضافه کرد: در این طرح دانش‌آموزان غربالگری شده و مشکلات احتمالی آن‌ها از نظر بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی که معمولا خانواده‌ها آگاه نیستند، شناسایی می‌شود و راهکارهایی برای حل این مشکلات ارائه خواهد شد.

به گفته وی، کارشناسان طرح سنجش حدود ۶ هزار نوآموز را برای سنجش تخصصی‌تر در زمینه‌هایی از جمله بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، آمادگی تحصیلی و اوتیسم به پایگاه‌های مرتبط ارجاع داده‌اند که نتایج آن به‌تدریج به مدارس اعلام می‌شود.

آقاکوچکی بیان کرد: سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی نیز از هفته گذشته آغاز شده و تاکنون ۵۵۲ نوبت‌گیری انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که سال گذشته تعدادی از نوآموزان برای سنجش سلامت مراجعه نکردند، امسال آمار متقاضیان طرح سنجش سلامت بالاتر از پیش‌بینی‌هاست.

وی افزود: در هر ناحیه یک پایگاه برای پیش‌دبستانی و جاماندگان از طرح سنجش فعال است و تا زمانی که نوبت‌گیری انجام شود، پایگاه‌ها فعال خواهند بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار