فرماندار قم از پیگیری اقناع فرد به فرد در محله های این شهر و بر اساس طرح محله محور شهید سلیمانی در مسیر گسترش واکسیناسیون خبر داد.
کد خبر: ۹۹۴۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ 16 September 2021

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری در نشست دیروز ستاد استانی مبارزه با کرونا در سالن کرامت استانداری با بیان این که واکسیناسیون افراد معلول و ناتوان در استان در دستور کار است بیان کرد: کمیته ای متشکل از نمایندگان مرکز بهداشت، کمیته امداد، بهزیستی و مؤسسه خیریه آبشار عاطفه ها، پیگیری واکسیناسیون کامل افراد معلول و ناتوان را حتی با مراجعه به درب منازل در دست اقدام دارد.

وی با تاکید بر این که برای واکسیناسیون حداکثری علیه کرونا باید به سمت اقناع فرد به فرد افراد جامعه حرکت کرد یادآور شد: این موضوع در قالب طرح شهید سلیمانی و در محله های قم پیگیری می شود، البته در کنار این طرح، همچنان شیوه های اطلاع رسانی عمومی نیز دنبال خواهد شد.

فرماندار قم افزود: بر اساس طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی، هر محله می تواند به طور خاص آمار واکسیناسیون افراد ساکن محله را إحصا، رصد و پیگیری کند.

وی همچنین پیشنهاد تشکیل تیم های سیار رهگیری برای فعال تر شدن رهگیری بیماران کرونایی با حضور طلاب جهادی را مطرح کرد و خواستار تحقق این طرح شد.

حیدری سپس تصریح کرد: اقناع مسؤولان کشور به شروع واکسیناسیون عمومی در قم و حذف شرط سنّی در استان می تواند با این توجیه صورت گیرد که قم اولین استانی بوده که این ویروس را در خود کشف کرده است، ضمن آن که بر همین اساس، قم در امر مبارزه با کرونا از همه استان های کشور جلوتر است و از این رو باید در گسترش واکسیناسیون نیز پیشقدم باشد.

فرماندار قم در عین حال اذعان کرد: آمار نشان می دهد که استان قم در حال حاضر به راه اندازی مرکز جدید واکسیناسیون نیاز ندارد، اما باید توجه داشت که مراکز فعلی واکسیناسیون باید برای تداوم خدمت رسانی به مردم بویژه در موضوع تزریق دوز دوم واکسن فعال باقی بمانند تا در آینده مشکلی برای تزریق دوز دوم واکسن پیش نیاید.

همچنین در نشست امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا بر استفاده از اختیارات استانی برای کاهش حداکثری سنّ واکسیناسیون در قم تأکید شد.

در عین حال برخی دیگر از اعضای ستاد استانی مبارزه با کرونا خواستار حذف شرط ثبت نام برای گسترش واکسیناسیون و همچنین پشتیبانی بیشتر از نیروهای فعال در مراکز واکسیناسیون برای ایجاد انگیزه بیشتر این افراد شدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار