شهردار قم گفت: با اعتباری بیش از ۲۱۵ میلیارد تومان، ۵۲ دستگاه اتوبوس نو خریداری و به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم اضافه می‌شود.
کد خبر: ۹۹۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵ 16 September 2021

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقاییان‌نژاد، با اشاره به برنامه‌ریزی انجام‌گرفته برای رفع دغدغه‌های شهرداری قم در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر افزود: اهتمام در خدمات‌رسانی مناسب و توسعه حمل‌ونقل عمومی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری می‌باشد که همواره تلاش شده است، گام‌های اثرگذاری برای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات این بخش برداشته شود.        

وی با ارایه گزارشی از تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام ‌شده برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی گفت: با وجود مشکلات عدیده‌ای که در تامین اتوبوس نو در کشور وجود دارد، دومین مرحله از خرید اتوبوس‌های شهری توسط شهرداری قم در سال‌های اخیر انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: خرید مرحله نخست شامل ۱۱۰ دستگاه اتوبوس با استاندارد یورو ۴ بود که در سال گذشته این تعداد وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم شد.  

سقاییان‌نژاد ادامه داد: با پیگیری‌های انجام ‌شده در سطح کشوری و مجموعه دولت، توانستیم در این مرحله ۵۲ دستگاه اتوبوس شهری با استانداردهای لازم را خریداری کنیم.

وی در تشریح روند تامین اعتبار و عقد قرارداد خرید این اتوبوس‌ها گفت: در سال گذشته در سطح ملی پیگیری‌هایی انجام گرفت و توانستیم با اخذ مجوز فروش اوراق مشارکت، بخش عمده‌ای از اعتبار خرید این اتوبوس‌ها را تامین و امسال با فروش اوراق مشارکت و تامین مابه‌التفاوت هزینه، مراحل نهایی را انجام دهیم و اتوبوس‌ها را تحویل بگیریم.                  

شهردار قم ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک و با تسریع در انجام مراحل اداری و تنظیم و عقد قراردادهای بهره‌برداری، این اتوبوس‌ها وارد چرخه حمل و نقل عمومی شهر قم شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار