مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: خط تولید آلاینده دو واحد صنعتی در شهرک سلفچگان قم پس از صدور اخطاریه های لازم، با هماهنگی و مساعدت مراجع قضایی پلمب شد.
کد خبر: ۹۹۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳ 16 September 2021

به گزارش تابناک قم، سید رضا موسوی مشکینی افزود: این دو واحد ذوب فلزات و ریخته گری چدن در بخشی از خطوط تولید خود از فیلتراسیون لازم استفاده نکرده و فعالیت آنها منجر به آلودگی شدید هوا در این منطقه شده بود.

وی با بیان اینکه کارشناسان محیط زیست چندین بار از این دو واحد بازدید کرده و اخطاریه های لازم را برای آنان صادر کرده بودند، خاطرنشان کرد: این دو واحد صنعتی در لیست صنایع آلاینده استان قرار داشته و پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت رعایت ضوابط و استانداردهای زیست محیطی از سوی واحدهای تولیدی تأکید کرد و گفت: بدون تردید برای رسیدن به پیشرفت و توسعه پایدار در کشورمان، نیازمند رعایت تمامی مؤلفه های زیست محیطی از سوی فعالان اقتصادی هستیم.

وی با اشاره به حمایت های سازمان حفاظت محیط زیست در راستای رونق تولید و کسب و کار در کشور تصریح کرد: به طور حتم با هرگونه تخلف زیست محیطی که طبیعت و سلامت عمومی جامعه را با مخاطره مواجه کند، بر اساس ضوابط قانونی قاطعانه برخورد خواهد شد.

موسوی در پایان با بیان اینکه همشهریان می توانند هرگونه شکایت و گزارش خود از تخلفات و آلودگی های زیست محیطی را با شماره تلفن ۱۵۴۰ و ۳۲۶۰۲۹۸۱ در میان بگذارند، اظهار داشت: حفظ و حراست از محیط زیست باید یکی از دغدغه های جدی و اولویت های امروز مردم و مسئولان باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار