معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه برنامه‌های اربعینی حرم با 18 عنوان در 6 حوزه مراسم، رسانه، فرهنگی، بین‌الملل و موکب دنبال می‌شود، گفت: تلاش ما این است که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بتوانیم میزبان زائران در قم و خدمت‌رسان زائران اربعین در مسیر نجف به کربلا باشیم.
کد خبر: ۹۹۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴ 15 September 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی با اشاره به آمادگی آستان مقدس برای میزبانی از زائران در اربعین حسینی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اظهار کرد: در ایام اربعین هر روز قبل از نمازهای ظهر، مغرب و بعد از نماز عشا محافل سخنرانی در صحن صاحب‌الزمان(عج) دنبال می‌شود.

وی از برگزاری مراسم ویژه در شب و شام اربعین حسینی  خبرداد و گفت: زیارت اربعین ظهر روز اربعین در صحن صاحب‌الزمان(عج) قرائت می‌شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به انعکاس برنامه‌ رسانه‌ای آستان فاطمی از شبکه قرآن با محوریت قرائت دعای توسل و زیارت حضرت فاطمه زهرا و فاطمه معصومه سلام‌الله علیهما عنوان کرد: خانه‌های فاطمی نیز که شامل سخنرانی‌های ضبط شده در حرم مطهر می‌شود هر روز بعد از نماز عشا از شبکه قرآن منعکس می‌شود.

وی از برگزاری محفل نوجوانان فاطمی با حضور محدود نوجوانان در عصر روز اربعین یاد کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی مختلفی از جمله یادواره شهدای دفاع مقدس، نمایشگاه واقعه نگاری اربعین و پویش قدمی برای تو در ایام اربعین توسط خادمان حرم مطهر دنبال می‌شود.

احمدی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری بین‌المللی به زبان‌های عربی و اردو و همچنین برپایی محفل عزاداری برای بانوان زائر گفت: زیارت نیابتی برای مخاطبان عربی، اردو، انگلیسی و تایی زبان حرم مطهر بانوی کرامت در ایام اربعین دنبال می‌شود.

وی از برپایی موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به سمت کربلا خبرداد و گفت: این موکب از دهم صفر تا اربعین حسینی میزبان زائران اربعین خواهد بود و علاقه‌مندان برای مشارکت در برپایی، اطعام، عزاداری، فعالیت‌های فرهنگی و خدماتی موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها می‌توانند کمک‌های مالی خود را به شماره کارت ۶۲۸۰۲۳۱۲۵۵۰۰۵۰۰۰ بنام «آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها» واریز کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار