مدیرکل بازرسی استان از سامانه آب‌شیرین‌کن و مرکز پایش و راهبری تأسیسات آب و فاضلاب قم بازید کرد و از نزدیک در جریان عملکرد این سامانه‌ها قرار گرفت.
کد خبر: ۹۹۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴ 15 September 2021
لزوم حفظ منافع مردم و استان در قراردادها

به گزارش تابناک قم، علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در بازدید حجت‌الاسلام محمود طالبی از سامانه آب‌شیرین‌کن قم به ارائه گزارشی از نحوه فعالیت این سامانه پرداخت و گفت: در حال حاضر توان تولید 6 هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز را داریم این در حالی است که تنها حدود 1500 مترمکعب آب توسط شهروندان برداشت می‌شود.

وی با اشاره به کاهش محسوس برداشت آب از دستگاه‌های آبسار در شهر اظهار داشت: با توجه به انتقال آب از سد کوچری به قم و شیرین شدن نسبی آب، بسیاری از شهروندان تمایل چندانی به برداشت از دستگاه‌های آبسار ندارند و از آب شبکه که هم از نظر بهداشتی و سلامت و هم از نظر طعم، مطلوبیت و استاندارد شرب را دارد استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین با اشاره مدیریت سامانه آب‌شیرین‌کن قم توسط بخش خصوصی، به تشریح برخی از مشکلات قراردادی با بخش خصوصی اشاره کرد و حمایت اداره کل بازرسی را برای رفع این مشکلات ضروری دانست.

مدیرکل سازمان بازرسی استان نیز در این بازدید، ضمن قدردانی از تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب در تأمین آب در شهر، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر کیفیت آب شهر بسیار بهتر از قبل شده و به نظر می‌رسد که نیاز چندانی به سامانه آب‌شیرین‌کن نباشد.

حجت‌الاسلام طالبی همچنین مسائل مربوط به قرارداد سامانه آب‌شیرین‌کن مابین شرکت آب و فاضلاب و شرکت خصوصی مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: اداره کل بازرسی ضمن نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات در دستگاه‌ها، در این‌گونه قراردادها، مصلحت استان و مردم را بر منافع شرکت‌های خصوصی ارجح می‌داند و در این زمینه نظر نظارت کافی خواهد داشت.

مدیرکل سازمان بازرسی استان در ادامه از مرکز پایش و راهبری تأسیسات آب و فاضلاب استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه کنترل از راه دور تأسیسات آبفای استان قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در تشریح فعالیت‌های این مرکز گفت: تمام تأسیسات شرکت آب و فاضلاب استان اعم از چاه‌ها، تصفیه‌خانه‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ و... تا فاصله بیش از 80 کیلومتر به صورت از راه دور، آنلاین و 24 ساعته در این مرکز رصد و کنترل می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار