علی‌اصغر حسن‌زاده ستاره درخشان فوتسال استان قم برای چهارمین بار در بزرگترین رویداد فوتسالی دنیا یعنی جام جهانی این رشته به میدان رفت.
کد خبر: ۹۹۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱ 15 September 2021

به گزارش تابناک قم، بازی‌های جام جهانی 2021 فوتسال این روزها در قاره سبز به میزبانی کشور لیتوانی برگزار می‌شود و تیم‌های مطرح این رشته از سراسر دنیا در گروه‌های مختلف مقدماتی مشغول رقابت برایر کسب مجوز صعود به مرحله حذفی و در نهایت قهرمانی نهمین دوره این بازی‌ها هستند.

۲ حضور ایران در جمع ۴ تیم برتر  فوتسال دنیا

ایران پرافتخارترین تیم قاره کهن و یکی از تیم‌های قدرتمند و همیشه مدعی حاضر در جام جهانی است که در یکی از گروه‌های سخت مرحله مقدماتی با تیم‌های ملی صربستان، آمریکا و آرژانتین هم‌گروه شده است، در حالی که ایران دو بار سابقه حضور در مرحله نیمه نهایی جام جهانی را دارد و هر دو بار در دیدار رده‌بندی به میدان رفته است.

تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی 1992 فوتسال دنیا به جمع چهار تیم برتر راه یافت اما در نهایت به مقام چهارم بسنده کرد، اما در جام جهانی 2016 به میزبانی گواتمالا با حضور در جمع چهار تیم سرانجام مقام سوم دنیا را کسب کرد تا این ارزشمندترین رتبه ایران در تاریخ جام‌های جهانی تا کنون باشد.

چهارمین حضور فوتسالیست قمی در جام جهانی

یکی از بازیکنان با سابقه فوتسال ایران در ادوار مختلف جام‌های جهانی این رشته، علی‌اصغر حسن‌زاده ستاره فوتسال استان قم است که در جام‌های جهانی ۲۰۰۸ برزیل، ۲۰۱۲ تایلند، ۲۰۱۶ گواتمالا و اکنون در جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی حضور دارد و از این نظر در کنار محمد کشاورز فوتسالیست بازنشسته کشورمان رکورددار محسوب می‌شود.

حسن‌زاده که نخستین‌بار با آقای گلی بازی‌های سالنی آسیا در سال ۲۰۰۷ نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت، اکنون کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی است، بازیکنی با اخلاق، فنی و حرفه‌ای که در رده‌ باشگاهی و ملی افتخارات زیادی را در این سال‌ها به دست آورده است.

حسن‌زاده در آستانه ثبت رکورد گلزنی در جام‌های جهانی

کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران علاوه بر داشتن رکورد حضور در جام‌های جهانی فوتسال، چنانچه به روند گلزنی خود در تیم ملی ادامه دهد در آستانه خلق یک رکورد دیگر نیز قرار دارد، زیرا کاپیتان حسن‌زاده در سه دوره گذشته جام جهانی موفق به زدن ۱۰ گل در این رقابت‌ها شده است.

ستاره قمی تیم ملی فوتسال ایران چنانچه موفق به زدن چهار گل در این دوره جام جهانی شود در جمع ۱۰ بازیکن گلزن تاریخ جام‌های جهانی فوتسال قرار می‌گیرد، ضمن اینکه حسن‌زاده با زدن ۶ گل به رکورد سعید رجبی ملی‌پوش اسبق ایران در جام جهانی ۱۹۹۲ خواهد رسید که با ۱۶ گل زده بهترین گلزن ایران در ادوار جام جهانی است و اکنون در رده هشتم بهترین گلزنان تاریخ این رقابت‌ها قرار گرفته است.

سابقه بازی حسن‌زاده در تیم‌های باشگاهی ایرانی و خارجی

علی‌اصغر حسن‌زاده که متولد سال ۱۳۶۶ است، اوایل دهه ۱۳۸۰ فوتسال خود را از تیم باشگاهی ارم‌کیش قم آغاز کرد و تا سال ۱۳۸۷ در این تیم باشگاهی بود، سابقه بازی در تیم‌های فولاد ماهان سپاهان اصفهان، الریان قطر، صبای قم، نوریلسک نیکل روسیه، تأسیسات دریایی تهران، مس سونگون ورزقان و شنژن نانلینگ تیلانگ چین را نیز دارد، ضمن اینکه در فصل ۱۴۰۰ مسابقات لیگ برتر فوتسال ایران عضو تیم گیتی‌پسند اصفهان است.

نگاهی به برخی افتخارات کاپیتان قمی تیم ملی فوتسال:

آقای گل بازی‌های سالنی آسیا در سال ۲۰۰۷ با ۱۲ گل

آقای گل مسابقات جام ملت‌های ۲۰۱۱ آسیا با ۱۱ گل

قهرمانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۰۸

قهرمانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۰

قهرمانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۷

قهرمانی بازی‌های سالنی آسیا در سال ۲۰۰۷

قهرمانی بازی‌های سالنی آسیا در سال ۲۰۰۹

قهرمانی بازی‌های سالنی آسیا در سال ۲۰۱۳

قهرمانی جام کنفدراسیون قاره آسیا در سال ۲۰۰۹

قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا با فولاد ماهان در سال ۲۰۰۹

مقام پنجم جام جهانی ۲۰۰۸ فوتسال با تیم ملی ایران

مقام سوم جام جهانی ۲۰۱۶ فوتسال با تیم ملی ایران

مرد سال آسیا در سال ۲۰۱۴

مرد سال آسیا در سال ۲۰۱۶

مرد سال آسیا در سال ۲۰۱۷

مرد سال آسیا در سال ۲۰۱۸

در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال دنیا که به میزبانی کشور لیتوانی در حال برگزاری است، تیم ملی ایران نخستین بازی خود را برابر تیم ملی صربستان انجام داد و با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسید، ضمن اینکه ۲۶ شهریور با تیم ملی آمریکا و ۲۹ شهریور با تیم ملی آرژانتین قهرمان دوره قبل این بازی‌ها رو به رو می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار