سیجانی گفت: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه، ۱۴ واحد صنعتی راکد مستقر در شهرک‌های صنعتی استان قم، به مدار تولید بازگشت.
کد خبر: ۹۹۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷ 15 September 2021

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، بیان کرد: در این مدت تعداد ۱۴ واحد صنعتی راکد و غیر فعال در زمینه تولید صنایع نساجی، غذایی و فلزی، با ایجاد اشتغال برای ۱۱۳ تن و سرمایه ثابت یک هزار و ۲۳ میلیارد ریال، فعال شده و به چرخه تولید بازگشته است.

وی ادامه داد: گسترش تولید و اشتغال در بخش صنعت با رعایت اصول زیست محیطی، یکی از مهمترین برنامه‌های توسعه اقتصادی استان قم به‌شمار می‌آید و در این رابطه فعال سازی واحد‌های راکد از مولفه‌های مهم و موثر در اجرای موفق این برنامه است.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به احداث واحد‌های صنعتی جدید در کنار احیای واحد‌های صنعتی راکد در قم، افزود: بخش صنعت استان به دلیل امتیاز‌های متنوع همچون نزدیکی به عمده بازار‌های مصرف کشور و دسترسی به امکانات زیرساختی مورد نیاز، در کانون توجه سرمایه‌گذاران است و ظرفیت شهرک‌های صنعتی آن به سرعت با ایجاد واحد‌های تولیدی جدید تکمیل می‌شود.

سیجانی در ادامه با بیان این که مسئولان بخش‌های اقتصادی قم در کنار سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در بخش صنعت این استان هستند، گفت: طرح‌های مهم و شاخص با سرمایه‌گذاری بالا در استان شناسایی و مشکل‌های آن احصا و در سطح ملی مورد پیگیری قرار گیرد.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم همچنین تاکید کرد: اواویت قم در بخش سرمایه گذاری با سرمایه گذاران داخلی است و همزمان از سرمایه گذاران خارجی که دانش فنی و سرمایه اقتصادی داشته باشند نیز با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی حمایت کامل صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: حمایت از سرمایه گذاری برای داخلی سازی صنایع به منظور خنثی سازی تحریم‌های خارجی از جمله راهبرد‌های مهم اقتصادی در قم است و تاکنون این استان اقدام‌های قابل توجهی در این خصوص انجام داده تا حدی که بسیاری از محصول‌های تولید شده در قم علاوه بر عرضه به بازار داخلی و تامین نیاز مردم به بازار‌های بین المللی نیز صادر می‌شود.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۷۷ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار