جانشین رئیس جامعه المصطفی با اشاره به اینکه ۵۰۰ هزار نفر‌ با واسطه و بی‌واسطه توسط جامعه المصطفی با زبان فارسی آشنا شدند، مطرح کرد: این دستاورد در هیچ نهاد دیگری مورد توجه قرار نگرفته است درحالی که گسترش زبان فارسی همان گسترش زبان اسلام، عقلانیت و منطق است.
کد خبر: ۹۹۳۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴ 15 September 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید خالقی پور امروز جمع خبرنگاران، با بیان اینکه جامعه المصطفی همیشه به دنبال تربیت طلاب تاثیرگذار و انقلابی بوده است، اظهار کرد: طلاب فارغ تحصیل این مجموعه به عنوان شخصیت‌های علمی در کشورهای مختلف جایگاهی ویژه دارند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ هزار نفر‌ با واسطه و بی واسطه توسط جامعه المصطفی با زبان فارسی آشنا شدند، مطرح کرد: این دستاورد در هیچ نهاد دیگری مورد توجه قرار نگرفته است درحالی که گسترش زبان فارسی یعنی گسترش زبان اسلام، عقلانیت و منطق؛ المصطفی هم با تکیه بر این زبان در سراسر وجود خود عقلانیت و عدالت را حکم فرما کرده است.

جانشین رئیس جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: هدایت تحصیلی از زمانی آغاز می‌شود که‌ طلاب برای شرکت در‌ دوره آموزش زبان فارسی وارد جامعه المصطفی می‌شوند و متناسب با شرایط شخصی و شرایط جامعه وارد سطوح و رشته‌های آموزشی مورد نیاز اموزشی می‌شوند تا به سمتی هدایت شوند که هم با شرایط فردی داوطلبان هماهنگ باشد و هم بتواند خدمت علمی به جوامع را رقم بزند.

وی عنوان کرد: توسعه المصطفی در همه کشورها دنبال می‌شود و ما متناسب با شرایط کشورها و تعداد طلبه‌ها کار را گسترش می‌دهیم البته که نگاه ما این نیست که به عنوان المصطفی کار را دنبال کنیم بلکه گاهی به عنوان مدارس پیوسته کار را دنبال می‌کنیم و مدرک می‌دهیم اما همه کارها دست طلاب و گاهی هم مورد حمایت دولت‌ها است.

خالقی‌پور ادامه داد: در جامعه المصطفی ۴۰۰ تشکل و انجمن علمی داریم که در این مجموعه‌ها طلاب به صورتی ورزیده می‌شوند که می‌توانند شبهات را مدیریت و زمینه زدودن شبهات را فراهم کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار