استاندار قم با بیان اینکه نمایشگاه این استان جزء طرح‌های راهبردی درحوزه اقتصادی به‌شمار می‌آید، گفت: رفع موانع‌ و مشکل‌های پیش‌روی این طرح ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
کد خبر: ۹۹۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 15 September 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست روز سه‌شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان درسالن کرامت استانداری قم طی سخنانی راجع نمایشگاه قم، اظهارداشت: این نمایشگاه جزء طرح‌های راهبردی استان است، و برای پیگیری پیشرفت آن به‌طور مستمر معاونت‌های عمرانی و اموراقتصادی مکلف به‌انجام‌ بررسی‌های لازم برای تسریع درپیشرفت این طرح شدند.

 وی درادامه تاکید کرد: برای بهره‌برداری از این نمایشگاه که بازده اقتصادی خوبی برای استان دارد، دستگاه‌های مرتبط همکاری کنند.

سرمست با اشاره به‌راه‌اندازی طرح فوق تصریح کرد: این طرح جزء اقدام‌های نوآورانه‌ایی است، که مناسب برای فضای کسب‌وکار امروزی است و باید همکاری بین شرکت شهرک‌های صنعتی‌واتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی طبق تعهدهای طرف‌ها تداوم داشته باشد.

طرح نمایشگاه بین‌المللی قم درکیلومتر یک آزاد راه قم – تهران و درزمینی به‌مساحت ۷۵ هزار مترمربع طراحی شده که مرحله نخست آن ۳۰ هزار مترمربع می‌باشد.

استاندار قم همچنین ضمن اشاره به‌وضعیت دهکده اقتصاد مقاومتی بیان داشت: این دهکده نوعی نوآوری اقتصادی است و همه دستگاه‌ها باید دراین زمینه فراتر از وظایف سازمانی خود همکاری کنند.

وی گفت: طرح مذکور جزء طرح‌های چند منظوره‌ و فرابخشی است و تنها سپاه مسئولیت فعالیت دراین دهکده را ندارد و با توجه به‌این‌که جنبه اجتماعی‌ و اقتصادی دارد، همه باید همکاری کنند تا الگویی از اقتصاد مقاومتی در سطح کشور را داشته باشیم.

سرمست درادامه این جلسه با توجه به‌گزارش وضعیت مولدسازی از سوی دستگاه‌های اجرایی استان گفت: این‌که استان رتبه سوم درزمینه مولدسازی در کشور را به‌خود اختصاص داده جای قدردانی دارد ولی مولدسازی جزو برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است و باید همه دستگاه‌ها به‌مولدسازی دارایی‌ و املاک خود همکاری کنند.

وی اضافه کرد: اداره اقتصاد و دارایی استان مکلف است، اگر دستگاهی به‌مولدسازی املاک منقول و غیرمنقول خود کم کاری کرد، گزارشی به‌کارگروه ملی ارائه دهد.

استاندار قم در ادامه افزود: این‌که دستگاهی دراستان و یا وزارتخانه متبوع آن بخشی نگری کند، و در زمینه مولدسازی اموال خود کم کار باشد، اقدامی ناپسندیده است و بخشی‌نگری دستگاه‌های اجرایی درزمینه مولدسازی چالشی است که با آن روبه‌رو هستیم، سازمان ملی زمین‌ومسکن نیز باید بابت ارائه سند تک برگی املاک همکاری کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار