حیدری گفت: توصیه اکید ما به شهروندان گرامی استان قم این است که در تزریق واکسن عجله و در نخستین فرصت اقدام کنند.
کد خبر: ۹۹۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ 14 September 2021

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری فرماندار قم ، با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط همگان گفت: شکی نیست که بلای جهانی ویروس کرونا همه را تهدید می‌کند و بر اساس تغییر‌هایی که در وضعیت این ویروس به وجود آمده است، همه افراد را، در سنین گوناگون مورد هدف و آسیب قرار می‌دهد.

فرماندار قم افزود: آنچه که در قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی، پس از بحث و بررسی به آن رسیدیم؛ مجهز شدن مردم به اطلاعاتی است که بتوانند در مقابل ویروس کرونا دفاع شخصی کنند و هر کسی مکلف است که خودش از خودش در برابر این ویروس مراقبت کند و نیز لازم و ضروری است، برای همه افراد خانواده نیز این مصونیت را ایجاد کند.

وی ادامه داد: بُعد دیگر این قضیه، مساله «واکسیناسیون» است؛ واکسیناسیون یک جریان عمومی است که برخی از روی نادانی و بعضی از روی غرض و مغرضانه علیه واکسیناسیون تبلیغ و در ذهن مردم برای واکسن‌زدن تردید ایجاد می‌کنند که به نظرم این‌ها خیانت می‌نمایند.

حیدری تاکید کرد: اگر مجهز به اطلاعات در این زمینه باشیم؛ می‌دانیم که این‌ها چرا این موضوع را دنبال می‌کنند که مردم این آگاهی را پیدا نکنند و واکسن نزنند؛ این‌ها دوستدار مردم نیستند و دشمن مردم هستند.

فرماندار قم عنوان کرد: ما الگو داریم و هنگامی که رهبر معظم انقلاب واکسن تزریق می‌کنند، این نشان می‌دهد که این امر جنبه حیاتی دارد.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکز‌های عمومی؛ به هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک»، «فاصله‌گذاری اجتماعی» و «پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبر‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹ بر اساس سند ملی واکسیناسیون برای گروه‌های سنی اعلام شده، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکز‌های جامع سلامت» امام حسن عسکری (ع) در شهرک امام حسن عسکری (ع)، امام خمینی (ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی (ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار