مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم گفت: پیگیر اتصال خط ریل راه‌آهن به این اداره کل هستیم، مکاتبات در این زمینه انجام شده است و ان‌شاءالله به زودی این اتصال انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۹۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶ 14 September 2021

به گزارش تابناک قم، سعید محمدی دِه‌نایبی روز دوشنبه در حاشیه بازدید مرتضی حیدری فرماندار قم از سیلوی بِتُنی ۱۱۰هزار تُنی شهید آصف نخعی و مجتمع انبار غله قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق قول مسئولان، این کار ظرف سه ماه آینده انجام می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: دغدغه اصلی ما در این اداره کل؛ تامین، حمل و توزیع کالاهای اساسی در سطح استان است که همیشه به این فکر هستیم که مشکلی در تامین کالاهای اساسی در استان به وجود نیاید.

وی افزود: بر همین اساس از ابتدای سال جاری تاکنون؛ حدود ۳هزار و ۴۰۰ تُن برنج، ۳هزار تُن شکر و نیز یکهزار و ۴۰۰ تُن شکر برای مصارف صنف و صنعت در استان توزیع شده و الحمدالله انبار کالاهای اساسی ما، دارای ذخایر مطلوبی است.

محمدی ادامه داد: حدود ۳هزار تُن برنج و یکهزار تُن شکر ذخیره‌سازی برای مصارف استان قم کرده‌ایم؛ علاوه بر آن حدود ۲هزار و ۵۰۰ تُن هم برنامه حمل پیش‌بینی شده و پیگیری‌ها در حال انجام است و به زودی به قم حمل می‌شوند.

وی با بیان اینکه از لحاظ گندم نیز هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: در حال حاضر یک تیم جوان مشغول به فعالیت هستند و با قدرت تمام و به صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند تا مردم در تامین کالاهای اساسی خود با مشکلی مواجه نشوند.  

وی خاطرنشان کرد: مردم به هیچ وجه نگران تامین کالاهای اساسی خود نباشند؛ جوانان انقلابی در خط مقدم تامین کالاهای اساسی زحمت می‌کشند که از تلاش و کوشش همه آن‌ها سپاسگزاری می‌کنیم.  

فرآیند توزیع، حمل و تحویل آرد از کارخانه تا عاملیت نانوایی در استان قم به صورت برخط و در لحظه، در سامانه و همچنین کاردکس نانوایی‌ها ثبت و ضبط می‌شود.

استان قم دارای بیش از یکهزار واحد نانوایی شهری و روستایی دارای مجوز و سهمیه آرد است که متولیان آن‌ها به‌صورت متمرکز در سامانه مرتبط اقدام به خرید سهمیه تخصیصی می‌کنند.

سیلوی بِتُنی ۱۱۰هزار تُنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم ـ سلفچگان قرار دارد، دارای ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۰۸هزار تُن گندم و ۳۶ کندو می‌باشد، این سیلو با توان تخلیه و بارگیری ۲۰۰ تُن در ساعت، در زمینی به مساحت ۹۰هزار مترمربع ساخته شده و از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار