نامه گلایه‌آمیز عضو شورای شهر قم به رییس دانشگاه علوم پزشکی استان
متاسفانه از زمان ورود کرونا دلتا، آمار مرگ و میر و مبتلایان هیچ کاهش امیدوارکننده‌ای نداشته‌است. با وجود چنین آماری و این تعداد از از دست رفتگان و مبتلایان، به یک باره وضعیت کرونایی استان قم را نارنجی اعلام میکنند، رنگی که مسلما بیانگر حقیقت شرایط استان نیست.
کد خبر: ۹۹۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳ 13 September 2021

به گزارش تابناک قم، روز‌ها میگذرد و همچنان سایه کرونا بر سر ما مانده‌است؛ صاحبخانه که روی خوش نشان دهد مهمان‌ناخوانده هم پای ماندنش محکم میشود. آنقدر روی خوش نشان دادیم، آنقدر تا اوضاع کمی بهتر شد ماسک‌ها را درآوردیم، آنقدر روند واکسیناسیون کند بود، آنقدر واکسن‌هراسی و عدم رعایت داشتیم و آنقدر برای واکسن زدن فرهنگسازی نکردیم و آنقدر مسئولین و مردم به این مهمان ناخوانده بی توجهی کردند که اکنون در استان قم در ۲۴ ساعت گذشته شاهد از دست رفتن ۲۰ تن از شهروندان و ابتلای ۱۸۳ نفر به کرونا بوده‌ایم.

در این بازه زمانی ۱۴۵بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند. آماری که هرروز انتظار کاهشش را میکشیم، اما متاسفانه از زمان ورود کرونا دلتا، آمار مرگ و میر و مبتلایان هیچ کاهش امیدوارکننده‌ای نداشته‌است.

با وجود چنین آماری و این تعداد از از دست رفتگان و مبتلایان، به یک باره وضعیت کرونایی استان قم را نارنجی اعلام میکنند، رنگی که مسلما بیانگر حقیقت شرایط استان نیست.

بازی رنگ‌ها با روان مردم قم

احمد امیر آبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه وضعیت استان قم قرمز رنگ است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان باید همه سهمیه واکسن‌های تخصیص یافته به استان را برای واکسینه کردن مردم استفاده کند تا امکان پیگیری مجدد سهمیه وجود داشته باشد، ضمن آن که خیرین درباره اضافه کار پرسنل دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان در گسترش واکسیناسیون، پای کار هستند.

امیر آبادی فراهانی با بیان اینکه واکسیناسیون عمومی با استفاده از همراهی و همیاری خیرین و گروه‌های جهادی، یکی از ضروریات امروز است که باید پیگیری و دنبال شود، تصریح کرد: واکسن‌هراسی معضل امروز ماست، برخی از افراد خود را طرفدار ولایت و انقلاب می‌دانند که باید به آن‌ها گفت، شاخص‌ترین مسئله در این موضوع آن است که رهبر معظم انقلاب شخصا اقدام به دریافت واکسن کردند، بنابراین اگر این افراد واقعا ولایتمدار هستند، باید دست از این تشکیک‌ها بردارند.

شاید اعلام وضعیت نارنجی با سیاست آرامش روحی شهروندان باشد، اما در چنین شرایط خطرناک و آمار بالا صرفا باعث میشود که برخی از شهروندان متوجه وخامت اوضاع نشوند و با عدم رعایت و سرباز زدن از واکسیناسیون به بدتر شدن شرایط دامن بزنند. خصوصا که اعلام حقایق و وضعیت فوق قرمز استان میتواند باعث کاهش واکسن‌هراسی شود.

بازی رنگ‌ها با روان مردم قم

نرجس نیازمند، عضو شورای اسلامی شهر قم نیز طی نامه‌ای به رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، با گلایه از وضع موجود آورده است: اخیرا مدیران سلامت، تبدیل وضعیت قرمز قم را به نارنجی اعلام نموده‌اند که جای سوال دارد.

چطور طبق آمار ثبت شده روزانه، در تاریخ ۱۸ فروردین با ۳۴۵ بیمار بستری سوم تیر با ۴۰۲ بیمار بستری وضعیت قم قرمز اعلام شد، اما در حال حاضر با وجود ۸۲۴ بیمار در بیمارستان‌های قم وضعیت کرونا نارنجی اعلام شده است؟ در حالیکه بیماران بستری در بیمارستان‌های قم ۱۸ فروردین ماه و سوم تیر ماه سال جاری جمعا ۷۴۷ نفر بود، اما در حال حاضر تعداد ۸۲۴ نفر در بیمارستان‌های قم بستری هستند.

وی در ادامه نامه خود اظهار داشته: بیماران بد حال ۱۸ فروردین ماه سال جاری ۵۰ نفر و بیماران بد حال سوم تیر ماه سال جاری ۷۶ نفر، اما ۲۰ شهریور ماه تعداد بیماران بد حال ۲۵۹ نفر است. در حال حاضر که وضعیت نارنجی اعلام شده متاسفانه بیش از ۵ برابر نسبت به ۱۸ فروردین ماه بیماران بد حال کرونایی بستری داریم.

بازی رنگ‌ها با روان مردم قم

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم در ادامه نامه خود خاطر نشان کرد: چرا با ده برابر کشته شدن مردم به نسبت ۱۸ فروردین قم نارنجی اعلام شد؟ چرا وقتی بیش از ۸۲۴ بستری در تخت‌های بیمارستانی دارید و آمار بستری شده‌ها به نسبت ترخیص شده‌ها رو به افزایش است وضعیت قم نارنجی اعلام شده است؟

وی ادامه داد: وقتی سخن از کرونا و قربانیان کرونا هست آمار واقعی نباید منحصر به بیمارستان باشد. معمولا باید آمار فوت شدگان در منازل و در آمار مبتلایان، آمار عدم مراجعه به بیمارستان و ترخیص‌های زود هنگام از بیمارستان بخاطر خالی شدن زودتر تخت نیز لحاظ شود.

نیازمند در انتهای نامه خود تصریح کرد: بعنوان یک شهروند از شما و مدیران سلامت، که سکان این امر خطیر را بر عهده گرفته اید عاجزانه درخواست می‌کنم در چنین شرایطی صادقانه حقایق را با مردم در میان بگذارید تا علاوه بر رویارویی واقعی با خطر این ویروس منحوس، مردم نیز مشارکت و همراهی بیشتری برای رسیدن به نقطه مطلوب داشته باشند.

امید است به زودی روزی برسد که از گیر و دار جعبه مدادرنگی کرونا خلاص شده و وضعیت مانند دو سال پیش سفید شود مانند زمانی که سلامتی کنارمان بود و قدرش را نمیدانستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار