سقائیان نژاد گفت: بر اساس بودجه مدیریت شهری امسال، تنها ۲۰ درصد تملکات به صورت نقدی خواهد بود.
کد خبر: ۹۹۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵ 13 September 2021

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در نشست رسمی و علنی امروز شورای اسلامی شهر با اشاره به تداوم برگزاری مزایده‌ها جهت انجام تملکات در مدیریت شهری بیان کرد: بودجه مصوّب مدیریت شهری در سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد ۸۰ درصد تملکات باید به صورت مُعوّض و تهاتر و تنها ۲۰ درصد به صورت نقدی انجام شود.

شهردار قم اضافه کرد: این بودجه در شورای اسلامی شهر به تصویب رسیده و از این رو اعضای این شورا بیش از دیگران به این مسئله واقف هستند.

سقائیان نژاد همچنین تصریح کرد: در عین حال هیچ نگرانی درباره طرح‌های عمرانی در حال اجرا در شهر وجود ندارد و این طرح‌ها بر اساس برنامه زمان بندی شده ادامه دارد.

شهردار قم ادامه داد: البته وضعیت فعلی جامعه و مطالبه مردم آن است که این تملکات به صورت نقدی انجام شود، ولی بدیهی است که بودجه مصوّب سال جاری چنین اجازه‌ای به شهرداری نمی‌هد.

وی افزود: در حال حاضر در برخی از طرح‌ها و پروژه‌های شهری از اختیارات شهردار برای ترک تشریفات مناقصه استفاده می‌شود تا پیمانکاران بتوانند برای پیشرفت پروژه‌ها در اسرع وقت فعال باشند.

همچنین در این نشست یکی از اعضای شورای اسلامی شهر به ضرورت نگاه متعادلانه به تملکات توجه داد و گفت: شاید لازم باشد تا بازنگری دوباره‌ای درباره روند تملکات در مدیریت شهری انجام شود.

حجت الاسلام مرتضی استقامت افزود: بر این اساس ضروری است تا عدم استقبال برخی از مردم در روند تملکات مورد آسیب شناسی و علت یابی قرار گیرد تا همکاری مردم با شهرداری بیشتر و بیشتر شود.

حجت الاسلام استقامت تأکید کرد: اولویت بندی در تملکات نیز نباید فراموش شود، بویژه ضرورت توجه به اولویت‌هایی مانند پروژه پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) که به عنوان پیشانی شهر و نشانه فرهنگ شهرسازی در نگاه زائران و مسافران شناخته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار