معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر توانمندسازی حوزه اجرا در مسائل ترافیکی شهر گفت: حضور جامعه مهندسین می‌تواند علاوه بر ارتقاء حوزه اجرا، نیازهای ترافیکی را از خواسته‌های اداری به خواسته‌های اجتماعی تبدیل کنند.
کد خبر: ۹۹۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲ 12 September 2021

به گزارش تابناک قم، مسعود طبیبی با تأکید بر اهمیت مطالعات جامع در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک اظهار داشت: علم حمل‌ونقل، دانش جدیدی در کشور بوده و متأسفانه افراد کارشناس و متخصص در این حوزه در لایه‌های پایینی تصمیم‌گیری قرار دارند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد حوزه مطالعات حمل‌ونقل در سال‌های گذشته در شهرداری قم گفت: در سال‌های گذشته طرح‌های خوبی ازجمله طرح جامع حمل‌ونقل شهر قم، ‌طرح جامع بار،‌ طرح جامع دوچرخه، طرح مطالعات پیاده‌روها و دیگر طرح‌های مطالعاتی در حوزه حمل‌ونقل صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، جذب مشاوران متخصص در حوزه مطالعات حمل‌ونقل را یکی از اتفاقات خوب در چند سال گذشته دانست و تصریح کرد: متأسفانه متخصصان و مشاوران جایگاه واقعی خود را در این حوزه پیدا نکرده‌اند و در چند سال اخیر جذب مشاوران متخصص تحول بزرگی در این بخش بوده است.

وی یکی از برنامه‌های در نظر گرفته‌شده را ساماندهی بخش اجرا در حوزه حمل‌ونقل اعلام و خاطرنشان کرد: مسیری که با انجام مطالعات در طرح‌های جامع آغاز شده با تیم جدید در مسیر اجرا ادامه پیداکرده  تا فاصله بین مطالعه و اجرا را به حداقل برسانیم.

طبیبی سپس ضعف‌های حوزه اجرا را یکی از مسائل مهم در حوزه حمل‌ونقل عنوان کرد و ادامه داد: ساماندهی بخش‌های مختلف در حوزه حمل‌ونقل نیازمند نگاهی جدید بوده و باید در گام نخست از ظرفیت مهندسان حمل‌ونقل و ترافیک استفاده کنیم.

وی اولویت حضور کارشناسان و مهندسان حمل‌ونقل را از بدنه شهرداری ذکر و ابراز کرد: متأسفانه امروز سهم مهندسان حمل‌ونقل و متخصصان در حوزه اجرا مشخص نبوده و جای این افراد خالی است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم لازمه افزایش کیفیت اجرای طرح‌های حمل‌ونقلی را حضور جامعه مهندسین حمل‌ونقل عنوان و یادآور شد: با ارتباط با متخصصان و کارشناسان در سطح جامعه شهروندان نسبت به مسائل حمل‌ونقلی حساس شده و حرکتی به سمت جلو در این حوزه اتفاق خواهد افتاد.

وی در پایان با تأکید به لزوم تبدیل نیازهای ترافیکی به مطالبات اجتماعی تصریح کرد: مطالبه آگاهانه مردم مسئولان را به حرکت و تکاپو وا‌داشته و درنتیجه نیازهای ترافیکی از خواسته‌های اداری به خواسته‌های اجتماعی تبدیل خواهدشدو.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار