نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت پاسخگویی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان درباره آلودگی منطقه سلفچگان دستور داد تا نامه ای در این موضوع به دادستانی به عنوان مدعی العموم نوشته شود.
کد خبر: ۹۹۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰ 12 September 2021

به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی که در نشست کارگروه های مشورتی و نظارتی مجمع نمایندگان استان سخن می گفت با اشاره به استفاده برخی از افراد از رانت شغلی بیان کرد: برای از خدمات شغلی ایجاد شده از سوی برخی دستگاه ها، در زمان بازنشستگی از سوی افراد همان دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد که عملا به معنای استفاده از رانت است.

وی افزود: بر این اساس، این موضوع باید در کارگروه های مشورتی و نظارتی مجمع نمایندگان استان مورد بررسی قرار گیرد تا چنان چه نیاز به اصلاح قانون در این عرصه وجود داشته باشد، بتوان درباره آن تصمیم گیری کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین به اهمیت موضوع مسکن کارگری توجه داد و گفت: شاید بتوان گفت برخی زمین های اطراف مراکز تولیدی در قم بویژه در جاده قدیم برای مسکن کارگری مناسب است که شایسته است تا این موضوع در کارگروه مسکن مورد بررسی و دقت نظر قرار گیرد و بتوان طرح آماده ای از آن به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارائه داد.

وی در عین حال به گزارش کارگروه محیط زیست مجمع نمایندگان استان درباره آلودگی برخی کارخانه های منطقه سلفچگان اشاره و اظهار کرد: حفظ جان انسان ها از همه چیز واجب تر است و از این رو هم مدیرکل محیط زیست استان باید در این موضوع پاسخگو باشد و هم این که این موضوع باید از طریق دادستانی به عنوان مدعی العموم پیگیری شود.

همچنین در این نشست عضو کارگروه محیط زیست مجمع نمایندگان استان تصریح کرد: اعضای کارگروه مخالف توسعه صنایع و تولید در استان نیستند، به این شرط که مسائل زیست محیطی به معنای واقعی کلمه رعایت شود.

جعفری افزود: یکی از مطالب ارجاع شده به این کارگروه، پیگیری آلودگی ایجاد شده توسط برخی کارخانه ها در منطقه سلفچگان بود که این موضوع در سامانه «فارس من» خبرگزاری فارس نیز ثبت شده است.

وی با ابراز تأسف از مشکلات دست مسیله و دریاچه نمک تأکید کرد: بررسی ها بیانگر آسیب و زیان استخراج شورابه ها از دریاچه نمک است که تداوم این امر سبب نابودی منطقه خواهد شد.

جعفری ادامه داد: گزارش های تخصصی نشان می دهد قم بر اساس فرونشست زمین در برخی مناطق آن، یکی از بحرانی ترین مناطق کشور در عرصه زیست محیطی است که این موضوع حتی در برخی رسانه های خارجی هم مورد توجه قرار گرفته است، اما بدنه مدیریتی استان به این موضوع نمی پردازد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار