استاندار قم با اشاره به تغییر وضعیت رنگبندی کرونایی قم از قرمز به نارنجی تصریح کرد: میانگین واکسیناسیون در قم از میانگین کشوری بیشتر است، اما همچنان توسعه واکسیناسیون در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۹۹۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵ 11 September 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان کرد: در این جلسه گزارش هایی از وضعیت بیماری کرونا در سطح کشور مطرح شد.

وی افزود: خوشبختانه کشور به قله این بیماری رسیده و سیر نزولی کرونا در اکثر استان ها و از جمله در استان قم آغاز شده است.

استاندار قم با بیان این که بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت کرونایی استان به وضعیت نارنجی درآمده است اظهار کرد: البته همچنان تعداد فوتی های کرونایی در استان زیاد است که امیدواریم این تعداد هم مانند تعداد بستری ها کاهش یابد.

وی سپس به قدم های خوب برداشته شده برای تولید و واردات واکسن و همچنین توسعه واکسیناسیون در سراسر کشور توجه داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان قم از نظر تعداد واکسیناسیون از میانگین کشوری بالاتر است، هرچند تأکید داریم با توجه به تعدد مراکز واکسیناسیون در استان، استفاده حداکثری از ظرفیت این مراکز برای گسترش هرچه بیشتر واکسیناسیون در دستور کار باشد.

سرمست در عین حال از مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی استان خواست تا پیگیری لازم را برای دریافت سهمیه حداکثری واکسن استان در سطح کلی بویژه با توجه به مختصات خاص قم مانند موضوع زائرپذیری داشته باشند.

وی با تأکید بر ضرورت هوشمندسازی واکسیناسیون برای گروه های پُرخطر اذعان کرد: توسعه واکسیناسیون مقدمه ای برای بازگشایی مراکز آموزشی، از جمله دانشگاه ها و مدارس خواهد بود، ضمن آن که امیدواریم با تغییر وضعیت رنگبندی استان، شاهد بازگشایی کسب و کارها هم باشیم.

استاندار قم همچنین به موضوع زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: این موضوع در جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح و مقرر شد اعزام زائران با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده از سوی کشور میزبان باشد، البته این سهمیه به دو برابر یعنی ۶۰ هزار نفر افزایش یافته، اما همه اعزام ها به صورت هوایی و با شرط دریافت دو دُز واکسن کرونا خواهد بود.

سرمست ادامه داد: اعضای جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در نشست امروز خود همچنین درباره رعایت پروتکل ها و دقت در اجرای مصوبات ستاد ملی توسط شهروندان و نظارت مسؤولان برای عدم عادی انگاری در جامعه تأکید کردند.

وی افزود: البته در جلسه امروز مقرر شد تا صداوسیما هم با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نشست ها و میزگردهایی را برای اعلام و مطرح شدن نقطه نظرات تخصصی و علمی ترتیب دهد تا آگاهی بخشی و روشنگری بیشتری برای جامعه در موضوع کرونا صورت پذیرد.

سرمست با بیان این که تصمیم برای آموزش حضوری یا غیرحضوری در سال تحصیلی جدید در سطح ملی انجام خواهد شد یادآور شد: تأکید ستاد ملی مبارزه با کرونا، تمهید مقدمات لازم برای بازگشایی مدارس بویژه گسترش واکسیناسیون برای تأمین آسایش خاطر خانواده هاست.

وی در این باره اضافه کرد: آموزش حضوری منوط به واکسیناسیون حداکثری عوامل مرتبط با دانش آموزان مانند معلمان، کادر مدارس و رانندگان سرویس مدارس خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار