رئیس هیات کشتی قم، با بیان اینکه کشتی تنها رشته المپیکی استان و یکی از برجسته‌ترین رشته‌های ورزشی استان است گفت: حضور تیم کشتی فرنگی استان قم در لیگ برتر کشور منوط به حمایت مالی هر دو بخش خصوصی و دولتی است.
کد خبر: ۹۹۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ 11 September 2021

به گزارش تابناک قم، هادی علیایی با اشاره به ظرفیت‌های کشتی استان برای حضور در لیگ برتر کشتی افزود: لازمه حضور تیم کشتی فرنگی استان قم  با تمامی استعدادهایش در لیگ برتر کشتی  کشور تامین منابع مالی است که تحقق چنین امری از توان این هیات به تنهایی خارج است.

وی با بیان اینکه کشتی استان به دلیل درخشش ورزشکاران و مربیان خود در سطح ملی و بین المللی شناخته شده هستند، ادامه داد: کشتی قم از لحاظ تعداد ورزشکار با کیفیت فنی بالا، هیچ مشکل فنی برای حضور در لیگ برتر کشتی ندارد و تنها مانع این امر،‌ عدم پشتیبانی مالی کامل از این تیم است.

علیایی افزود: در ۳۰ سال اخیر، ورزش قم در المپیک تنها دارای ۲ نماینده بوده است که هر دوی این ورزشکاران از رشته کشتی بودند ضمن اینکه حضور پرتعداد و موثر کشتی گیران استان در مسابقات آسیایی و جهانی طی چند سال اخیر نشان از ظرفیت بالای این رشته در قم دارد.

رئیس هیات کشتی قم، با تاکید بر اینکه این هیات برای تیم داری و حضور قدرتمند در لیگ برتر آمادگی کامل دارد،‌ادامه داد: مبنای حضور تیم کشتی قم در لیگ برتر تامین منابع مالی از طریق جذب اسپانسر و حمایت مسئولان استان است که در این زمینه جلسه های مختلفی با مسئولان شهری و ورزشی استان انجام شده است.

وی، تیم کشتی قم را یکی از تیم های ریشه دار و باسابقه کشور در لیگ برتر کشتی فرنگی دانست و بیان کرد: تیم کشتی قم از جمله معدود تیم‌هایی است که از سال اول برپایی لیگ کشوری کشتی فرنگی همواره به عنوان یکی از مدعیان در لیگ حضور داشته‌است.

علیایی اظهار داشت: نتیجه این حضور باسابقه در لیگ برتر کشتی برای قم، کسب عنوان سومی این مسابقات و عنوان ششمی در جام باشگاه های جهان است که شاید هیچ تیم باشگاه های دیگری از قم قادر به تکرار چنین عنوانی نباشد.

وی، وعده های محقق نشده را عامل ضربه مالی به هیات کشتی دانست و گفت: تجربه سالهای گذشته و محدود شدن حمایت ها از حرف و عدم تحقق وعده حمایت مالی موجب شده است تا از این تجربه‌گران درس گرفته و قبل از تصمیم به حضور دوباره در لیگ از تامین منابع مالی لازم مطمئن شویم.

وی، با اشاره به تلاش برای جذب حامی مالی مناسب برای حضور در لیگ برتر کشتی، افزود: هیات کشتی قم نسبت به چگونگی حضور در لیگ برتر برنامه ریزی و برآورد هزینه ها را انجام داده است که امیدواریم مسئولان اجرایی استان که از حضور در لیگ حمایت کرده اند، در جذب اسپانسر نیز کمک مورد نیاز را داشته باشند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار