قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها گفت: همانطور که روحانیت از گذشته تا کنون مرزبان و دیدبان مسائل دینی و شناسایی شبهات و پاسخگوی آن بودند، امروز تلویزیون اینترنتی با بهره گیری از فضای مجازی می‌تواند نقش ارزشمندی را ایفا کند.
کد خبر: ۹۸۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳ 30 July 2021


بهره گیری از فضای مجازی با توسعه شبکه های تلوزیونی اینترنتی
قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها گفت: همانطور که روحانیت از گذشته تا کنون مرزبان و دیدبان مسائل دینی و شناسایی شبهات و پاسخگوی آن بودند، امروز تلویزیون اینترنتی با بهره گیری از فضای مجازی می‌تواند نقش ارزشمندی را ایفا کند.

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، قائم مقام حوزه های علمیه در آیین افتتاح رسمی تلویزیون اینترنتی پاسخ با ویژه برنامه پاسخ به شبهات غدیر که به صورت مجازی و حقیقی برگزار شد، اظهارکرد: طی سال‌های اخیر اقدامات ارزشمندی از سوی مرکز پاسخگویی به شبهات دینی حوزه علمیه، رقم خورده است که افتتاح این تلویزیون یکی از این خروجی‌های بزرگی است که به کارویژه‌های روحانیت بر می گردد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: همانطور که روحانیت از گذشته تا کنون مرزبان و دیدبان مسائل دینی و شناسایی شبهات و پاسخگوی آن بودند، امروز این رسانه دیداری با بهره گیری از فضای مجازی می‌تواند نقش ارزشمندی را ایفا کرده و به کمک مرزبانان دین آمدند تا در مقابل هر شبهه که مانند ویروس عمل می کنند، اطلاع رسانی، روشنگری و آگاه بخشی داشته باشد.

ملکی ادامه داد: امروز تمام دشمنان اسلام و انقلاب در جبهه مقابل اسلام و انقلاب متحد و صف آرایی دارند تا با وارد کردن هجمه های متعدد و متنوع در مسائل و موضوعات مختلف انسان را دچار تزلزل دینی، فکری و عقیدتی کنند و روحانیت معظم به عنوان دیده بان دین و مرزبانان اعتقادی در مقابل این هجمه ها ایستادگی می کنند و داشتن چنین رسانه ای می تواند کمک مضاعفی به تبلیغ و روشنگری داشته باشد.

وی تصریح کرد: در این ۴۲ سال نقش دشمنی دشمنان بر همه نمایان است به‌طوریکه اگر در هر نقطه از کشور، سیل، زلزله، خشکسالی، بی برقی صورت گیرد، مستکبرین از این حادثه استفاده می کنند و در سرعت، وسعت و عمق زیادی دشمنی‌ها و ترفندهای تهاجمی خود را پیاده سازی می کنند، اینجاست که ملت بصیر، ولایت مدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی باید نسبت به این خدعه و نیرنگ‌ها هوشیار و آگاه باشند.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها ادامه داد: اگر این چهار دهه را مورد واکاوی و بررسی قرار دهیم خواهید دید که بیشترین حجم فعالیت های شبکه های مختلف خارجی با حمایت گسترده کشورهای خارجی معاند جمهوری اسلامی ایران، اقدام به تخریب فعالیت های نظام اسلامی، خدمتگزاران به انقلاب و مردم را در دستور کار خود قرار داده اند و هر چه بیشتر بتوانیم از نعمت شبکه های تلویزیونی اینترنتی و ماهواره ای بهره مند شویم، توانسته ایم در مقابل این هجمه پاسخگویی مناسب داشته باشیم.

ملکی گفت: امروز نخستین شبکه تلویزیونی اینترنتی پاسخ به شبهات غدیر راه اندازی شد و ان‌شاءالله با ظرفیت عظیم علمی و انسانی حوزه های علمیه بتوانیم پیشرفت و توسعه کمیّ و کیفی در این قضیه داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار