کد خبر: ۹۸۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱ 28 July 2021

هرچه بیشتر می گذرد، اهمیت کسب مدال طلای المپیک 2020 توکیو توسط جواد فروغی بیشتر و بیشتر آشکار می شود، بویژه آن که این مدال خوشرنگ در همان روزهای نخست برگزاری المپیک و با یک رکوردشکنی خاطره انگیز یعنی کسب امتیاز 244.8 از شلیک 24 تیر در مرحله نهایی به دست آمد و نام ایران عزیز را در جدول توزیع مدال ها حکّ کرد.

باید گفت یکی از مهم ترین دلایل اهمیت این مدال طلا آن است که کشورمان تاکنون در رشته تیراندازی به مدال المپیکی دست نیافته بود، به بیان دیگر جمهوری اسلامی ایران تاکنون و در ادوار مختلف المپیک تنها در چهار رشته کُشتی آزاد و فرنگی، وزنه برداری، تکواندو و پرتاب دیسک دوومیدانی به مدال دست یافته بود و تیراندازی، پنجمین رشته ورزشی است که ایران را صاحب مدال المپیک، آن هم از نوع طلا می کند.

بدون تردید مرور مسابقه فینال تیراندازی تپانچه بادی ده متر المپیک 2020 و در ادامه اعلام نتایج نهایی و توزیع مدال های این رشته، یادآور صحنه هایی ناب، فراموش نشدنی و ماندگار است.

فینالیست های این رشته در حالی در خط آتش قرار گرفتند که همگان شاهد پهن شدن یک نماد مقاومت بر روی میز شماره دو مسابقه بودند، چفیه ای که سجده شُکر قهرمانی هم بر آن زده شد و در ادامه و در مراسم توزیع مدال ها بر دوش ورزشکار غیور و دوست داشتنی ایرانی نشست.

در عین حال پیشتازی کامل جواد فروغی در همه مقاطع زمانی فینال، بوسه او بر یکی از تیرهای آخر خود و همچنین بر پرچم سه رنگ ایران اسلامی، پرش مقتدرانه اش بر سکوی قهرمانی و همچنین سلام نظامی وی در هنگام پخش سرود ملی ایران عزیز در کنار گریه های دیگر تیرانداز المپیکی کشور یعنی نجمه خدمتی پس از پایان مسابقه فینال تپانچه بادی ده متر از دیگر صحنه های ناب این فینال خاطره انگیز است.

و اما دو نکته مهم دیگر درباره جواد فروغی، حظّ مدال المپیکی وی را بیشتر می کند، یکی آن که او از مدافعان سختکوش سلامت است و دیگری سابقه ایثارگری او در دفاع از حرم.

جواد فروغی در سال ها و ماه های اخیر به عنوان پرستار بیمارستان فوق تخصصی بقیت الله الاعظم (عج)، هم توفیق حضور در خط مقدم سلامت کشور را در مبارزه با بیماری کرونا داشته و هم آن که پیش از آن موفق به التیام زخم های رزمندگان و مدافعان حریم کشور شده است.

اینچنین است که کسب مدال طلا توسط جواد فروغی در المپیک 2020، روایت یک قهرمانیِ تمام عیار از یک ایثارگرِ همیشه در صحنه است، شخصیتی صبور و آرام که قطعا در آینده باز هم افتخارآفرینی های دیگری برای میهن خود خواهد داشت.

کوتاه سخن آن که موفقیت یک مدافع سلامت و مدافع حرم در کسب مدال طلای المپیک 2020 توکیو در رشته تیراندازی و ثبت یک رکورد استثنائی، خاطره ای ناب، فراموش نشدنی و ماندگار برای همه ایرانیان و بلکه همه ایثارگران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار