ورزشکار پرافتخار و مدال‌آور استان قم در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان مسافر مسابقات المپیک 2021 توکیو ژاپن شد.
کد خبر: ۹۷۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴ 19 June 2021

به گزارش تابناک قم، مسابقات المپیک توکیو که قرار بود سال ۲۰۲۰ در شهر توکیو ژاپن برگزار شود به دلیل شیوع ناگهانی و غیر منتظره ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاد و حالا موعد برگزاری این مسابقات در سال ۲۰۲۱ میلادی رسیده، رقابت‌هایی که از قم هم یک نماینده در آن حضور دارد.

کشتی فرنگی رشته‌ای است که با درخشش یکی از استعدادهای ناب خود به نام علیرضا نجاتی توانسته برای ورزش استان قم در المپیک توکیو سهمیه بگیرد، ورزشکار پرافتخار و مدال‌آوری که البته در سن جوانی قرار دارد و سال‌های زیادی می‌تواند در سطح اول کشتی ایران، آسیا و جهان حرف اول را بزند.

نجاتی در سال 2019 یعنی یک سال قبل از المپیک 2020 توکیو در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان به عنوان یک جوان جویای نام و مستعد راهی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در نور سلطان قزاقستان شد و آنجا با درخشش در وزن ۶۰ کیلوگرم برابر چهره‌های با تجربه و مطرح دنیا به مقام سوم و نشان برنز رسید.

کسب این رتبه به منزله قطعی کردن سهمیه ایران در پیکارهای کشتی فرنگی المپیک توکیو بود و اگر چه ویروس کرونا یک سال این رویداد بزرگ ورزش دنیا را به تعویق انداخت اما نجاتی سخت‌کوش و پرتلاش آمادگی خود را برای حضور در این تورنمنت معتبر حفظ کرد و حالا تک نماینده ورزش قم در المپیک است.

از سوی محمد بنا سرمربی مطرح تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان، اسامی فرنگی‌کاران اعزامی به المپیک توکیو در حالی اعلام شد که تیم ملی در پنج وزن راهی این رقابت‌ها می‌شود و علیرضا نجاتی دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۹ در وزن ۶۰ کیلوگرم المپیک با حریفان پیکار خواهد کرد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی، ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی، ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی، ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده نماینده‌های ایران در این مسابقات هستند، در حالی که رقابت‌های کشتی بازی‌های المپیک توکیو روزهای دهم تا شانزدهم مردادماه برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار