فرماندار قم با اشاره به تعبیه صندوق های رأی ویژه برای اخذ رأی بیماران کرونایی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی بر آن است تا هم استانی های عزیز بتوانند در مدت زمان حدود ۳ دقیقه در یکی از شعب، رأی خود را به صندوق بیندازند.
کد خبر: ۹۷۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ 17 June 2021

 به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری در نشست ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به آمادگی دست اندرکاران امر انتخابات برای برگزاری آن یادآور شد: ۵۳ شعبه به تعداد شعب اخذ رأی در قم افزوده شده است تا شاهد ازدحام کمتری برای رأی گیری باشیم، ضمن آن که حدود ۹۰ شعبه سیار نیز در استان به امر رأی گیری اختصاص دارد.

وی با بیان این که یک سوم شعب سیار اخذ رأی در استان مربوط به شهرستان قم است ادامه داد: برنامه ریزی شعب اخذ رأی بر این روال بوده که در هر شعبه بیش از حدود یک هزار رأی نداشته باشیم تا عملا هم استانی های عزیز بتوانند با صرف زمان حدود ۳ دقیقه در هر یک از شعب، رأی خود را به صندوق بریزند.

فرماندار قم سپس به برخی شیوه نامه های بهداشتی انتخابات توجه داد و گفت: بر اساس شیوه نامه های بهداشتی، اولویت با استقرار صندوق های اخذ رأی در فضای باز است، اما اگر این امر به هر دلیل مهیا نباشد، لازم است تا دست اندرکاران امر انتخابات، تعبیه تهویه مناسب را در شعبه اخذ رأی مد نظر قرار دهند.

وی با تصریح بر این که مردم در روز رأی گیری می توانند از طریق اپلیکیشن شعبه یاب، نزدیک ترین و خلوت ترین شعبه اخذ رأی را شناسایی کنند اظهار کرد: اقلام بهداشتی برای همه شعب اخذ رأی در استان تدارک دیده شده است.

حیدری اضافه کرد: بر اساس شیوه نامه های بهداشتی تجمع مردم برای رأی گیری باید خارج از فضای تعبیه شده برای صندوق های اخذ رأی و با رعایت فاصله اجتماعی باشد که این مهم باید توسط دست اندرکاران اجرایی شعب مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار قم همچنین از مردم خواست ضمن استفاده از خودکار شخصی برای نوشتن آراء انتخابات ریاست جمهوری و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری، نسبت به استفاده از وسائل ضد عفونی کننده تعبیه شده در کنار دستگاه الکترونیکی اخذ رأی انتخابات شورای اسلامی شهرستان قم اقدام کنند.

وی با بیان این که تمام افراد دارای علائم مشکوک بیماری کرونا در روز اخذ رأی به خارج از شعب هدایت خواهند شد گفت: لیست عوامل اجرایی و نظارتی شعب اخذ رأی استان برای بررسی دقیق تر به مرکز بهداشت استان ارسال شده است.

حیدری در عین حال به تعبیه برخی صندوق های رأی برای بیماران کرونایی توجه داد و بیان داشت: رأی بیماران کرونایی از طریق این صندوق ها و با حضور نیروهای آموزش دیده مرکز بهداشت و هلال احمر و البته با رعایت همه جوانب بهداشتی اخذ خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار