معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با بیان اینکه تعداد صندوق‌های اخذ رای استان با ۱۰درصد افزایش به ۷۲۹ صندوق افزایش یافته است، گفت: ۸۴۶ هزار واجد شرایط حضور درانتخابات دراین استان هستند که حدود ۲۰ هزار آنان رای اولی می‌باشند.
کد خبر: ۹۷۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶ 14 June 2021

به گزارش تابناک قم، بیژن سلیمانپور، روز دوشنبه درچهل و هشتمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان در سالن کرامت استانداری قم، افزود: ۲۲ هزار نفر در برگزاری این انتخابات دربخش‌های مختلف مشارکت دارند ضمن اینکه تمام تمهیدات لازم از جمله صندوق‌های الکترونیکی و دستی، تعرفه‌ها و اوراق به استان وارد و دپو و قرنطینه شده‌است.

وی ادامه داد: استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رای بسیار آسان، امن و سریع است و با توجه به اینکه این صندوق‌ها دارای برق اضطراری هستند نگرانی در زمینه قطع برق در روز انتخابات وجود ندارد.

وی تاکید کرد: تمام تلاش مجموعه استان، این است که در روز انتخابات قطعی برق نداشته باشیم ولی با وجود اینکه این صندوق‌ها دارای باطری ذخیره هستند، بدترین شرایط نیز پیش بینی و امکان تبدیل انتخابات الکترونیکی به دستی نیز در نظر گرفته شده‌است.

سلیمانپور گفت: صندوق‌های انتخابات ریاست جمهوری دارای درب آبی، صندوق های شورای شهر دارای درب قرمز، صندوق های انتخابات میان دوره‌ای خبرگان دارای درب سبز و صندوق های انتخابات میان دوره ای مجلس دارای درب قهوه ای است که به جز میان دوره ای مجلس، ۳ انتخابات در روز ۲۸ مرداد در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اسامی کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان در این استان تاکید کرد: آقایان سید محمد سعیدی و مهدی نکویی در حوزه انتخابی قم برای مجلس خبرگان رهبری به رقابت می‌پردازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی افزود: بر اساس قانون، تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تا ساعت ۲۴ روز ۲۶ خرداد و تبلیغات ریاست جمهوری و خبرگان تا ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه ۲۷ خرداد است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون عوامل انتخابات در استان مطرح بود ولی به تصمیم نهایی نرسید گفت: به دلیل اینکه ایمنی پس از تزریق مرحله دوم واکسن انجام می‌شود، عملا واکسیناسیون عوامل انتخابات امکان پذیر نشد.

سلیمانپور گفت: بر اساس دستورالعمل وزیر کشور، همه عوامل حاضر در شعبه های اخذ رای، تست کرونا می‌دهند که این موضوع در استان نیز پیگیری می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با بیان اینکه مشارکت در انتخابات امری همگانی است گفت: همه تکلیف داریم که در انتخابات شرکت کنیم و دیگران را نیز ترغیب به حضور پرشور در انتخابات کنیم.

وی با بیان اینکه حضور در انتخابات باید بر اساس غیرت دینی، آموزه‌های دینی و منویات امام راحل و رهبر باشد گفت: انتخابات تضمین امنیت ملی است.

سلیمانپور ادامه داد: مشکلات کنونی ناشی از تحریم های اقتصادی و همچنین کم کاری برخی مدیران است و مردم با درک صحیح این شرایط، بار دیگر با مشارکت گسترده خود، دشمن را ناامید می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با بیان اینکه مردم با همه گلایه ها از وضعیت اقتصادی کنونی، بار دیگر با حضور گسترده خود در انتخابات پشتیبانی از انقلاب و دلدادگی به پیشرفت کشور را به رخ دنیا می کشانند، اظهار داشت: خواست دشمن، عدم مشارکت بالا در انتخابات است و مردم بار دیگر با حضور در این انتخابات این خواست دشمن را ناکام می گذارند.

وی با بیان اینکه در معرفی دستاوردهای انقلاب با کم کاری های عمیقی مواجه هستیم، ادامه داد: دولت ها بدون نظام جمهوری اسلامی مشروعیت ندارد و ارائه دستاوردهای دولت، بیان دستاوردهای نظام است ولی با برخی بدفهمی ها، برای تخریب دولت، این دستاوردها را معرفی نکردند.

سلیمانپور افزود: آینده کشور به طور قطع روشن است و به طور قطع این نظام به پشتوانه عنایت های حضرت ولی عصر(عج) از همه این مشکلات عبور می کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم ادامه داد: ستاد انتخابات استان، اقدام های بسیار خوبی در جهات برگزاری انتخاباتی شایسته و زیبنده نظام و ملت ایران در استان قم انجام شده و آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات در استان وجود دارد.

وی گفت: سرلوحه همه فعالیت های ستاد انتخابات در استان، توجه به مُر قانون و سلامت انتخابات و همچنین امانت داری و تامین امنیت فضای انتخابات است.

وی تاکید کرد: تمام دستگاه های امنیتی و انتظامی استان وضعیت امنیتی استان را به طور دقیقی رصد می کنند و خوشبختانه هیچگونه تهدید امنیتی در سطح استان وجود ندارد و شرایط امنیتی استان به طور کامل مساعد است.

سلیمانپور، با بیان اینکه انتخابات شوراهای اسلامی در شهر قم به صورت تمام الکترونیکی است، افزود: در ۲ ماه گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر از عوامل اجرایی انتخابات در استان آموزش داده شده است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم‌زمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیست و هشتم خردادماه برگزار می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار