با اندک دقتی در کلام و رهنمودهای سکاندار حکیم و بیدار انقلاب اسلامی به خوبی متوجه می شویم که مشارکت گسترده در انتخابات در واقع به سان سرمایه گذاری ملت در جهت استحکام کشور و تضمین امنیت و اقتدار ملی است.
کد خبر: ۹۷۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۰ 14 June 2021

به گزارش تابناک قم، نه امروز و دیروز بلکه هفته ها پیش از آغاز رسمی رقابت های تبلیغاتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مهم تر از سؤال "به چه کسی رأی دهیم" این پرسش بود که "اصلاً چرا باید رأی بدهیم؟"

و اینک در حالی که کمتر از ده روز تا موعد برگزاری انتخابات باقی مانده، برخی که جمعیتشان کم هم نیست، همچنان مردد در رابطه با حضور یا عدم حضور در پای صندوق های رأی هستند و طبعاً عده ای نیز به هر دلیل و زمینه ای، گویا اساساً قصد مشارکت در امر انتخابات را ندارند.

از این رو امروز یکی از مسایل مهم فضای سیاسی کشور، ناظر به چگونگی اقناع عامه مردم و به خصوص نسل جوان برای شرکت در اصل انتخابات است، ورای این که حالا رأی و نظر جمهور بر کدام گزینه از میان هفت گزینه ی موجود باشد.

به تعبیر کارشناسان و تحلیلگران سیاسی و اجتماعی، این دوره از انتخابات با دوره‌های دیگر تفاوت های محسوس و قابل توجهی دارد، چه آن که به دلایل مختلف از جمله سوء تدبیر و ضعف مفرط دولت مستقر، بخش قابل توجهی از مردم بنای رأی دادن ندارند، لذا رقیب اصلی انتخابات، عدم مشارکت مردم است و لذا به همین خاطر است که برخلاف برخی تعابیر یا القائات از سوی جریان های داخل نظام، مقام معظم رهبری امسال جدی‌تر از هر زمان دیگری، اولویت را شرکت حداکثری عنوان کردند.

با اندک دقتی در کلام و رهنمودهای سکاندار حکیم و بیدار انقلاب اسلامی به خوبی متوجه می شویم که مشارکت گسترده در انتخابات در واقع به سان سرمایه گذاری ملت در جهت استحکام کشور و تضمین امنیت و اقتدار ملی است. به همین خاطر است که در هر دوره انتخابات، ایشان راهبرد اصلی را همچنان مشارکت حداکثری عنوان می کنند.

از سوی دیگر باید توجه داشت که تلاش دشمن برای نااُمید کردن مردم و دلسردی فضای انتخابات، مربوط به این دوره و آن دوره نیست چه آن که عموماً در طول بیش از چهار دهه اخیر، یکی از راهبردهای دشمنان همین مساله بوده است.

به تعبیر مقام معظم رهبری، حتی کسانی که اعتقاد و باوری به نظام و انقلاب هم ندارند به خاطر امنیت کشور و منافع ملی در پای صندوق های رأی حاضر شوند، چه آن که دشمنی که نمی خواهد عزت و اقتدار ایران و ایرانی را ببیند، در کلان قضیه به پایگاه و خاستگاه سیاسی و جناحی و سلیقه ای افراد جامعه ما توجهی ندارد و از این رو به تصریح باید بیان داشت که افزایش آرای عمومی در آوردگاه مهمی به نام انتخابات و شکل گیری حماسه حضور، زمینه ساز انصراف دشمن از طمع ورزی به میهن عزیزمان به شمار می رود.

نکته واپسین هم این که بر اساس بیان خدای متعال در آیه یازدهم سوره مبارکه رعد، تغییر سرنوشت ما و گرایش به اصلاح امور منوط به تصمیم و اراده خودمان است و این سنت تخلف ناپذیر الهی است که به خصوص در زمانه ی ما در موسم انتخابات، معنا و مفهوم بهتر و شفاف تری پیدا می کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار