استاندار قم با تاکید بر اینکه بی طرفی در برگزاری انتخابات یک اصل بدیهی است گفت: انجام وظیفه مهم تر از نتیجه انتخابات است.
کد خبر: ۹۷۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶ 12 June 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست ظهر امروز در نشست ستاد انتخابات استان با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، تقارن ایام تبلیغات انتخاباتی و دهه کرامت را به فال نیک گرفت.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت امور انتخاباتی در استان بر اساس تقویم انتخابات و جدول زمان بندی اظهار کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد که ان شاء الله شاهد برگزاری انتخاباتی بدون حاشیه و در تراز شهر مقدس قم خواهیم بود.

استاندار قم سپس به نقشه راه مدیریت استان و ستاد انتخابات استان در برگزاری انتخابات توجه داد و گفت: در این راستا توجه به سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری درباره انتخابات باید نصب العین همگان باشد.

وی افزود: این سیاست ها مبتنی بر 4 اصل تعریف شده که یکی از این اصول، تأمین امنیت انتخابات است و البته در استان تلاش شده تا این مهم در ابعاد مختلف سخت افزاری و نرم افزاری دیده شده و رعایت شود.

سرمست با بیان این که آرامش و اعتدال موجود در استان با همراهی مردم به دست آمده است، دومین اصل سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در موضوع انتخابات را تأمین سلامت انتخابات معرفی و اضافه کرد: سلامت انتخابات هم دارای ابعاد مختلفی از جمله کارکردهای هیئت های اجرایی، نظارت و همچنین عرصه تبلیغات کاندیداهاست که ستاد انتخابات استان در این زمینه هم تلاش های خوبی داشته و همه فرآیندها بر اساس مُرّ قانون انتخابات دنبال شده است.

وی با تأکید بر این که انجام وظیفه مهم تر از نتیجه انتخابات است اذعان کرد: نتیجه انتخابات، فرع خواهد بود و قطعا بی طرفی در برگزاری انتخابات هم یک اصل بدیهی است که باید رعایت شود.

استاندار قم سپس به سومین و چهارمین اصل از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در موضوع انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: این دو اصل، رقابت انتخاباتی بر اساس رعایت قانون و اخلاق و همچنین زمینه سازی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

وی با بیان اینکه نقش آفرین اصلی عرصه انتخابات، مردم هستند ادامه داد: مردم می توانند با حضور حداکثری خود در انتخابات، به آن معنا دهند و محتوای انتخابات را نیز فراهم کنند.

سرمست سپس اهمیت استفاده از همه ظرفیت ها را برای تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مورد توجه قرار داد و گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات برای نظام مقدس جمهوری اسلامی یک پشتوانه، سرمایه و برگ برنده است.

وی در عین حال تصریح کرد: محور تمام فعالیت های انتخاباتی، قانون انتخابات است.

استاندار قم با بیان ضرورت به کارگیری تجربه برگزاری انتخابات های گذشته در انتخابات بیست و هشتم خرداد ماه افزود: انتخابات پیش رو ویژگی های خاصی دارد که یکی از آن ها برگزاری همزمان سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری است.

وی ویژگی دیگر انتخابات پیش رو را در استان قم برگزاری انتخابات شورای شهر قم به صورت تمام الکترونیک دانست و بیان کرد: سومین ویژگی انتخابات بیست و هشتم خرداد ماه، برگزاری آن در شرایط کرونایی است که البته استان قم در این زمینه تجربه برگزاری انتخابات اسفند ماه سال 1398 را دارد.

سرمست در پایان سخنان خود انتخابات را یک رویداد بزرگ و مهم برشمرد و با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در انتخابات پیشِ رو و همچنین تبلیغات انتخاباتی تصریح کرد: سلامت شهروندان باید در اولویت مسائل انتخاباتی باشد و از این رو، شرایط به گونه ای فراهم است تا همه هم استانی ها با آرامش خاطر در پای صندوق های اخذ رأی حاضر شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار