شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن دهه کرامت را تبریک گفت.
کد خبر: ۹۷۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱ 12 June 2021

به گزارش تابناک قم، متن پیام تبریک سید مرتضی سقاییان‌نژاد ،شهردار قم به مناسبت  فرا رسیدن دهه  کرامت به این شرح است:

بسمه تعالی

خداوند در طلیعه ماه ذیقعده از هدایای ارزنده خود رونمایی نمود. در اول و یازدهم این ماه، رنگین کمان زیبای معرفت در ایران اسلامی نقش بست و چنان تلالو این معرفت‌های ناب، در جان و دل مردم ریشه نمود که شاهد ارتقاء آگاهی و بصیرت و مانعی مهم برای فرسایش فرهنگی در طول تاریخ هستیم.

فرآیند‌های شناختی بشر از دستیابی به ژرفای فهم مهر و محبت الهی عاجز است و توان برداشتی صحیح از دورنمای تکامل ندارد بلکه سعی دارد تا با بهره‌گیری از ابزار‌های موجود ادراکی، افق‌های ناشناخته پیش روی را کشف نماید.

هرچه عیارعبودیت و بندگی با اخلاص بیشتری گره می‌خورد، قُلَّه‌های رفیع بینش فتح گردیده و تحمل ناملایمات و سختی‌ها آسان‌تر می‌گردد و وجود ولادت‌های با عظمت این سیر زمانی، از جلوه‌های ویژه تجلی لطف حق تعالی است.

ماه کرامت از افق دریای معرفتی قم طلوع و با نورافشانی خورشید و شمس الشموس مشهد تداوم یافت.

زیباشناسی‌های اخلاقی، رفتاری و علمی این خواهر و برادر موجب تحولاتی عظیم در مکتب معرفتی و شناختی بشریت گردید و نقشه راهی برای سعادت ترسیم نمود.

با تولد حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام در اول ماه، ذخیره‌ای الهی برای هدایت نمود یافت به‌گونه‌ای که کاروان دانش و بینش به معراج معرفت و قله‌های رفیع اندیشه‌اش دخیل بسته و زمان در کنارش آرام گرفته و مکان تقدس یافته و حرم مطهر ایشان امانتدار رازی در پهنه‌ کویر است که آب هم تشنه معرفت اوست و این فارغ التحصیل موفق مکتب تربیتی تلفیق علم و کرامت چنان در آینه ولایت دلباخته بود که رنج سفر را به جان خرید و شهیده راه حمایت از ولایت گردید ومضجع شریف‌شان در تجمیع امامزاده‌های واجب‌التعظیم علیهم‌السلام نقش مهمی یافت و نگین درخشانی برای رکاب مراکز علمی و معرفتی گردید.

بی شک شناخت ابعاد شخصیتی این شیرازه‌های کتاب سترگ معرفتی نیاز جامعه امروز به‌خصوص نسل جوان است که حلقه وصلی مهم در زنجیره تمدن اسلامی و میقاتی برای حج علمی _فرهنگی در تاریخ جهان اسلام به‌خصوص تشیع محسوب می‌گردد و در نهادینه‌سازی فرهنگ اسلامی در مناسبات بین نسلی تبلور داشته و قطب و کانونی برای بصیرت افزایی و معرفت بخشی در ابعاد ملی و فراملی گردیده است.

اینجانب ضمن تبریک این تولد‌های با برکت، آغاز دهه کرامت و روز دختر را به همه لبیک‌گویان احرام بندگی تبریک گفته و توفیق پیروی و عمل به دستورات اهل بیت علیهم‌السلام و خدمت مضاعف به مردم را با دعای خاصه مولانا حجت ابن الحسن العسکری ارواحنا لتراب مقدمه الفداه و با عمل به فرامین مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی آرزومندم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار