استاندار قم خواستار با اشاره به تمایزهای مختلف استان قم در مقایسه با دیگر استان ها خواستار تفویض اختیار به استان برای مدیریت محلی مبارزه با کرونا شد.
کد خبر: ۹۶۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳ 09 June 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست که در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا سخن می گفت با بیان گزارشی از فعالیت های این ستاد در ماه های گذشته تصریح کرد: تمام تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های این ستاد بر اساس نظر تخصصی حوزه سلامت استان به عنوان پیشران مبارزه با کرونا بوده است.

وی با اشاره به تمایزهای متعدد قم در مقایسه با دیگر استان ها گفت: بیماری کرونا در ایران در سی امین روز بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در قم کشف شد، ضمن آن که طول زمان درگیری این استان با بیماری کرونا و شدت این درگیری قابل مقایسه با دیگر استان ها نیست.

استاندار قم در ادامه به آسیب های اصناف و اقشار مختلف قم در موضوع کرونا پرداخت و خاطر نشان کرد: ۶۰ درصد اقتصاد قم در موضوع خدمات است که این بخش در کنار بخش گردشگری بیشترین آسیب را در ماه های اخیر متحمل شده اند.

وی اضافه کرد: با همه این سختی ها و مشکلات، همراهی مراجع معظم تقلید و هم استانی های عزیز در کنار کمک سازمان های مردم نهاد، گروه های جهادی، طلاب و خیّرین سبب شد تا استان قم بیشترین ماندگاری را در وضعیت آبی کرونایی تجربه کند.

سرمست افزود: تلاش مدیریت استان در مسیر مبارزه با کرونا بر آن بوده است که دوگانه های مانند دوگانه «سلامت – دیانت»، «سلامت – معیشت» و «سلامت – امنیت» در استان شکل نگیرد.

استاندار قم همچنین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را مُقوّم تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های مبارزه با کرونا دانست و از پشتیبانی های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی استان تقدیر کرد.

وی در عین حال به تکمیل و راه اندازی بیمارستان حضرت امیرالمؤمنین (ع) در دوران شیوع کرونا در استان توجه داد و گفت: تلاش کردیم تا از تهدید کرونا برای تقویت زیرساخت های بهداشتی و درمانی استان، فرصت بسازیم که در این راستا، بیمارستان مادر پردیسان نیز در هفته آینده به بهره برداری می رسد.

در این نشست که با حضور علیرضا رئیسی، معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، استاندار قم خواستار تجهیز خانه های بهداشت روستاهای استان شد که این درخواست با موافقت معاون وزیر رو به رو شد.

استاندار قم همچنین به تشکیل دو شهرستان جدید در استان اشاره کرد و گفت: این دو شهرستان نیازمند مراکز بهداشت مستقل است که باید از سوی مسؤولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در بخش بهداشت استان، بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ پُست سازمانی وجود دارد که حدود ۶۵۰ پُست دارای متصدی و دیگر پست ها بلاتصدی است که امیدواریم پیگیری استخدام های جدید در این زمینه مورد توجه وزارتخانه قرار گیرد.

سرمست در پایان سخنان خود تأکید کرد: تمایزهای متعدد استان قم می طلبد تا تفویض اختیار برای مدیریت محلی مبارزه با کرونا به این استان داده شود، ضمن آن که شایسته است تا ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره امکان فعالیت برخی رسته های شغلی بسیار آسیب دیده از کرونا نیز تجدیدنظر کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار