مسئول اداره فرهنگی فدراسیون کوهنوردی با بیان اینکه کوه دو برادران قم در هیچ تعریفی نمی‌گنجد، تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید به این ارتفاع رفت؛ زیرا خطرات بسیاری مردم را در این منطقه تهدید می‌کند چون این کوه بافت اسفنجی دارد که سال‌ها زیر آب بوده و اصلاً محیط مناسبی برای کوهنوردی نیست.
کد خبر: ۹۶۹۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳ 08 June 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام علی شریفیان، معاون فدراسیون کوهنوردی، بابیان اینکه باید اصول کوهنوردی و فرق کوه و صخره را بدانیم، عنوان کرد: در قم کوهی به نام دو برادران وجود دارد که به دلیل شکل فیزیکی که دارد به این اسم مشهور شده است، ولی با تلفاتی که همیشه می‌دهد باید گفت که این کوه، در واقع آلت قتاله است.

وی با اشاره به اینکه صعود به برف انبار نیز به مبتدیان توصیه نمی‌شود، اظهار کرد: برف انبار بام استان قم است که برای افراد مبتدی توصیه نمی‌شود ولی دامنه‌های قله محیط مناسبی دارد؛ زیرا از نظر محیطی فضایی بسیار متفاوت با قم دارد.

مسئول اداره فرهنگی فدراسیون کوهنوردی با تأکید بر اینکه کوهنوردی اصول و شرایط خود را دارد، بیان کرد: بدون رعایت این اصول نمی توانیم کوهنوردی موفق باشیم؛ مثلاً لباس کوهنوردی باید شکلی مخالف فضای محیط باشد؛ یعنی اگر فضای کوه خاکستری است باید لباسی بپوشید که در این فضا رخ نمایی داشته باشد به همین دلیل است که رنگ‌های زرد قرمز و نارنجی پوشیده می‌شود که هم یکدیگر را در کوه پیدا کنیم و هم اگر مشکلی پیش آمد راحت‌تر شناسایی شویم.

حجت‌الاسلام شریفیان ادامه داد: صعود به کوه با یک کفش معمولی و امکانات ساده کوه‌پیمایی کار سختی نیست به شرطی که با باشگاه قانونی به کوه برویم نه گروه‌های غیرقانونی و برخی که تخصص و تعهد ندارند. اگر به دنبال امنیت کوهنوردی هستیم باید با مربی حرفه‌ای این مسیر را دنبال کیم.

وی بابیان اینکه تنها به کوه رفتن اشتباه محض است، اظهار کرد: فرض کنید مچ پای ما در کوه پیچ بخورد، چه کسی می‌خواهد درجایی که موبایل شما هم آنتن نمی‌دهد به داد شما برسد؟ مسائلی چون ترس از ارتفاع با ممارست و مشاوره حل می‌شود ولی قطعاً اگر به دنبال حضور در کوه هستید به هزار و یک دلیل از حضور تنهایی در کوه اجتناب کنید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار