حضور فردی رسانه‌ای در شورای اسلامی شهر قم چه از منظر ارتقای سواد رسانه ای مدیران شهری و نیز شهروندان و چه از حیث پیگیری و مطالبات مردمی از طریق فضای رسانه ای و هدایت و حمایت از این جریان بسیار کلیدی و حائز اهمیت است.
کد خبر: ۹۶۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۱ 08 June 2021

به گزارش قم، گرچه به جهت اهمیت موضوع، عمده حواس عامه مردم در بحث انتخابات معطوف به نامزدهای ریاست جمهوری است، اما به هیچ وجه نباید از اهمیت انتخابات شوراها غافل شد.

گرچه یکی از مشکلات کنونی در موسم انتخابات مربوط به قهر بخشی از مردم از صندوق های رأی است که امیدواریم با تلاش مؤثر و هدفمند کاندیداها در راستای اقناع مردم به خصوص با ارایه طرح ها و برنامه های عملیاتی جهت حل مشکلات کشور، معضل قهر به حداقل ممکن کاهش یابد، اما با این حال نوع مواجهه نامزدها و حامیان آن ها چه در بحث انتخابات ریاست جمهوری و چه انتخابات شوراهای شهر و روستا، مشخص می کند که تا چه حد در دمیدن بر تنور امید موفق خواهند بود و ایضاً در بحث جلب آرای عمومی.

در خصوص انتخابات ریاست جمهوری بحث بسیار است اما اجمالاً در این وجیزه، به نکته مهمی در خصوص انتخابات شوراها پرداخته می شود و آن هم این که چرا در لیست های انتخاباتی به ظرفیت های عرصه های مختلف کم توجهی می شود، از جمله عرصه رسانه.

به عنوان مثال همان طور که برخی از فعالان و دغدغه مندان رسانه ای نیز متذکر شده اند در لیست شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم جای خالی فردی رسانه‌ای احساس می شود.

البته این را هم بگوییم که در شورای کلانشهری چون قم به عنوان پارلمان شهری می بایست افراد با تخصص های مختلف وجود داشته باشند که طبعاً یکی از آن تخصص ها ناظر به مباحث رسانه ای است.

حضور چنین فرد یا افرادی در شورای اسلامی شهر قم چه از منظر ارتقای سواد رسانه ای مدیران شهری و نیز شهروندان و چه از حیث پیگیری و مطالبات مردمی از طریق فضای رسانه ای و هدایت و حمایت از این جریان بسیار کلیدی و حائز اهمیت است.

مساله مهم بعدی لزوم جوان گرایی و اعتماد به جوان ها در لیست های انتخاباتی است که متأسفانه آن طور که باید و شاید به این مقوله که از جمله تأکیدات خاص مقام معظم رهبری می باشد، توجه نشده است.

اعتماد به نسل جوان مؤمن و انقلابی از جمله اصلی ترین کلیدواژه های سکاندار حکیم و بیدار انقلاب در بیانیه گام دوم است که انشاالله در این دوره از انتخابات شوراها، شاهد عمل به این مطالبه به حق باشیم و نه صرفاً در حد شعار و وعده صرف!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار