معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از رتبه بیست و سوم قم در بین ۳۱ استان کشور و بر اساس نرخ بروز بیماری کرونا در متوسط جمعیت خبر داد.
کد خبر: ۹۶۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ 07 June 2021

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی با اشاره به روند نزولی مراجعه های سرپایی، بستری ها و فوتی های کرونایی در استان بیان کرد: البته باید اذعان کرد که آمارها و نمودارها بیانگر آن است که قم همچنان از پیک اخیر کرونا خارج نشده است.

وی افزود: روند نزولی کرونا در اکثر استان های کشور نیز دیده می شود، اما همچنان همه شهرها در یکی از سه وضعیت قرمز، نارنجی و یا زرد تعریف شده اند و شهر آبی کرونایی نداریم.

رئیس مرکز بهداشت استان قم همچنین به رتبه بیست و سوم قم در موضوع کرونا و بین ۳۱ استان کشور توجه داد و گفت: آخرین آمار هفتگی نمونه گیری های انجام گرفته در استان نشان می دهد از مجموع ۶ هزار و ۳۸۵ نمونه، یک هزار و ۵۵ بیمار قطعی کرونایی شناسایی شده است.

محبی درباره رنگ بندی داخلی کرونایی استان قم نیز خاطرنشان کرد: این تفکیک در داخل خود استان انجام می شود و بیانگر آن است مناطقی مانند پردیسان، صدوق، بلوارامین، انسجام و باجک در موضوع کرونا در وضعیت حادتری نسبت به دیگر مناطق شهر قرار دارند، ضمن آن که بقیه مناطق شهر در وضعیت نارنجی و زرد کرونایی هستند و البته جمکران قم کمترین میزان ابتلا و بستری کرونایی را در کل شهر داراست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در عین حال به میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان اشاره و اذعان کرد: آمار نشان می دهد رعایت شیوه نامه های بهداشتی در جایگاه های سوخت و سی ان جی، پایانه های مسافربری درون و برون شهری، دفاتر اسناد رسمی، آرامستان ها به جز آرامستان بهشت معصومه (س)، نانوایی ها، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، کافی نت ها، اغذیه فروشی ها و همچنین بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود استان کمتر از ۷۵ درصد است.

وی سپس به کاهش آمار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اماکن ورزشی و تفریحی استان پرداخت و گفت: از اداره کل ورزش و جوانان استان انتظار می رود تا توجه ویژه ای نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اماکن ورزشی و تحت پوشش خود داشته باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان درباره رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مساجد استان نیز یادآور شد: مساجد بر اساس روندی که در پیش دارند، از فرآیند بازدید و اعلام آمار رعایت شیوه نامه های بهداشتی کنار گذاشته شده اند.

وی با بیان این که در هفته اخیر ۸۷ بازدید از تالارهای پذیرایی استان انجام گرفته است اظهار کرد: این بازدیدها، ۸ اخطار و ۷ پلمب را به دلیل برگزاری برخی مراسم ها در تالارهای پذیرایی به دنبال داشته است.

محبی درباره آخرین آمار استفاده از ماسک در بین مردم استان نیز گفت: حداکثر ۷۰ درصد مردم استان از ماسک استفاده می کنند، ضمن آن که متأسفانه این آمار در وسائل نقلیه عمومی نیز کمتر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار