یک کارشناس مسائل شهری:
انجماد قوانین و آیین‌نامه ها بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی روز جامعه، یکی از آسیب‌های موجود در تعامل میان مردم و شهرداری‌هاست که موجب ثابت ماندن رویه‌های اشتباه و به روز نشده شده و لازم است شورای شهر با هدف بازنگری و اصلاح اینگونه موارد، گامی اساسی بردارد.
کد خبر: ۹۶۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵ 05 June 2021

به گزارش تابناک قم، یک کارشناس مسائل شهری گفت: رویه‌های اشتباه و به روز نشده در تعاملات میان مردم و شهرداری‌ها مشکل‌آفرین شده و شورای شهر باید با هدف بازنگری و اصلاح آنها گامی اساسی بردارد.

سید جواد اشرفی با بیان اینکه شهرداری‌ها بر اساس قوانین موجود، نهادهای مردمی هستند که تمام وظایف آنها معطوف به خدمت‌رسانی به اقشار مختلف و در حوزه‌های گوناگون است اظهار کرد: با این حال گاهی مردم احساس می‌کنند شهرداری‌ها در نقطه مقابل آنها هستند، این امر یا به خاطر به روز نشدن قوانین قبلی است که با نیازها و مقتضیات فعلی سازگار نبوده و کارآمدی خود را از دست داده‌اند یا نوع برداشت متولیان امر در مدیریت شهری، سبب ایجاد بدبینی بین مردم می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال در حوزه ساخت و ساز، قوانین موجود مربوط به دهه‌های گذشته هستند و کارایی آنها در شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی امروز تا حدود زیادی از دست رفته است.

این کارشناس مسائل شهری ادامه داد: انجماد قوانین و آیین‌نامه ها بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی روز جامعه، یکی از آسیب‌های موجود در تعامل میان مردم و شهرداری‌هاست که موجب ثابت ماندن رویه‌های اشتباه و به روز نشده شده و لازم است شورای شهر با هدف بازنگری و اصلاح اینگونه موارد، گامی اساسی بردارد.

اشرفی تصریح کرد: مشارکت بیشتر مردم به ویژه نخبگان در تصمیم‌سازی برای شهر، امری است که شورای شهر آینده حتما باید برنامه‌ای برای آن داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار