امام جمعه قم گفت: انتخابات یک بازی سیاسی نیست که برخی رقیب خود را دشمن فرض می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 15 May 2021

به گزارش تابناک قم،  آیت الله سید محمد سعیدی ،امام جمعه قم در خطبه های آدینه‌ای که با توجه به شرایط نارنجی کرونایی به صورت مجازی ایراد شد،گفت: مؤمن باید برای حفظ سرمایه‌های خود برنامه داشته باشد و همان طور که در ماه رمضان برای رضای خدا از خوردن و آشامیدن و بسیاری از گناهان پرهیز کردیم و در شب‌های قدر خود را در پناه قرآن قرار دادیم در ادامه سال هم این دستاورد‌ها را حفظ کنیم.

او با اشاره به افزایش کار‌های خیر و مواسات در ماه مبارک رمضان افزود: باید سنت‌های خیر ماه مبارک رمضان مانند کمک به مردم نیازمند و حلالیت طلبیدن از همدیگر را همواره در طول سال ادامه دهیم و حقوق مردم را رعایت کنیم و به همدیگر آزار نرسانیم.

سعیدی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین (ع) روزه حقیقی را پرهیز از گناه عنوان کرد و گفت: ماه رمضان ماه تمرین مقاومت است و ما که یک ماه در برابر شهوات مقاومت کردیم و برای رضای خدا وسوسه نفس را کنار گذاشتیم باید این مسیر را همچنان ادامه بدهیم.

خطیب جمعه قم با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) گرسنگی و تشنگی ماه رمضان را یادآور روز  قیامت دانست و افزود: یاد مرگ و قیامت عامل ایستایی و سکون نیست بلکه موجب تنظیم برنامه‌های انسان و تشویق به انجام امور خیر و ایجاد رغبت به بهشت است، زیرا پیامبر (ص) فرمودند: کسی که در ماه رمضان روزه بگیرد و شر خود را قطع و چشم خود را از حرام بپوشاند و گناه نکند خداوند بهشت را بر او واجب می‌کند.

برخی رقیب خود را دشمن فرض می‌کنند

او  با اشاره به این که امسال انتخابات مهم را پیش رو داریم، گفت: هر انتخاباتی حساسیت مخصوص آن زمان را دارد و امروز که کشور ما نیاز به پیشرفت و اقتدار دارد، انتخابات یک امتحان بزرگ است تا شرکت کنیم و یک رئیس جمهور شایسته را برای حفظ و تقویت نظام، رشد و تعالی مملکت و ایستادگی در برابر کفر و استکبار جهانی انتخاب کنیم.

سعیدی با بیان این که رئیس جمهور باید مدیر، مدبر، مردم دوست، خدمتگزار و تلاشگر برای رفع محرومیت‌ها باشد، گفت: جناح‌های سیاسی به جای پرداختن به منافع شخصی و جناحی باید به فکر پیشرفت کشور باشند، زیرا مسئله انتخابات و تعیین رئیس جمهور یک بازی سیاسی نیست که جناح‌ها به هر قیمتی فقط به فکر پیروزی در این بازی و رأی آوردن باشند.

امام جمعه قم ادامه داد: برخی رقیب خود را دشمن فرض می‌کنند و جوری رفتار می‌کنند که باید با دشمن این گونه رفتار کرد در حالی که همه باید همدل باشیم و با شور، شعور و بصیرت به اصلح رأی دهیم.

آیت الله سعیدی با بیان این که در قبر و قیامت هرگز از وفاداری به حزب و جناح سیاسی و شکست دادن رقیب سؤال نمی‌شود، این موارد را از گناهان برشمرد و گفت: جناح‌های سیاسی ما باید با هم متحد شوند تا کشور را از نابسامانی، مشکلات و بحران‌ها بیرون آورند.

هنوز هم حب اهل بیت (ع) تاوان دارد

امام جمعه قم در رابطه با حادثه غم‌انگیز افغانستان گفت: جنایتی که بر علیه یک عده دختر دانش‌آموز شیعه افغانستانی انجام دادند نتیجه حضور آمریکا و صهیونیست در منطقه است، زیرا این‌ها هرجا باشند جز فساد، تباهی و ناامنی چیزی همراه خود ندارند.

او با بیان این که هنوز هم حب اهل بیت (ع) تاوان دارد، گفت: این که در ماه مبارک رمضان پیروان امیرالمؤمنین (ع) به دست ابن ملجم‌های زمان و بقایای بنی امیه به شهادت می‌رسند و سازمان‌های بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر سکوت می‌کنند نشان می‌دهد که ما باید با عنایت و توکل بر خدا به خود متکی باشیم و قدم برداشتن با مشرکان و مذاکره با دشمنان و مستکبران جز شکست، تحقیر و ذلت چیزی برای ما نخواهد داشت.

آیت الله سعیدی با اشاره به حوادث خونبار مسجد الاقصی و گلوله باران مردم مظلوم غزه به دست صهیونیست‌ها ابراز کرد: اخیرا این صهیونیست‌های خونخوار و جنایتکاراز بمب‌های شیمیایی علیه مردم مظلوم غزه استفاده کرده‌اند و سازمان‌های حقوق بشری و حکام مزدور منطقه هم ساکت شده اند و در این شرایط وظیفه همه ما است که در برابر این رژیم اشغالگر، فاسد، ظالم و کودک کش موضع بگیریم و به کمک مردم مظلوم فلسطین بشتابیم تا صهیونیست‌ها از کشتار و ظلم به این مردم دست بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار