رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تزریق 22 هزار دُز واکسن کرونا در قم تصریح کرد: واکسیناسیون کرونا یک بحث ملی و نیازمند حمایت و پشتیبانی همه دستگاه هاست.
کد خبر: ۹۶۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 12 May 2021

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قدیر امروز و در نشست ستاد مدیریت بحران استان با بیان این که استان قم در وضعیت نسبتا نزولی شیوع کرونا قرار گرفته است اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۴۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که حال حدود ۹۰ نفر از آنان وخیم است.

وی با ابراز خرسندی از کاهش نسبی نمونه های کرونامثبت در قم و در هفته اخیر خاطر نشان کرد: مثبت بودن نمونه ها از ۶۰ به ۴۵ درصد کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم سپس به بستری موقت روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ بیمار کرونایی در قم توجه داد و گفت: در پیک جدید کرونا تلاش کردیم تا با استفاده از رویکرد بستری موقت بیماران غیربدحال، تخت های بیمارستانی را مدیریت کنیم.

قدیر ادامه داد: در شرایط فعلی، تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی و کنترل تجمع ها در کنار عدم عادی انگاری شرایط کرونایی می تواند نقش مهمی در عدم ورود به پیک بعدی بیماری باشد.

وی همچنین با تقدیر از بنیاد شهید و امور ایثارگران قم برای در اختیار قرار دادن مجتمع امام خمینی (ره) برای راه اندازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون تأکید کرد: واکسیناسیون یک بحث ملی است و همه دستگاه ها و نهادها باید پشتیبانی و حامی این امر باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: بدیهی است در زمانی که وارد فاز ملی و عمومی واکسیناسیون می شویم، همراهی نهادها و دستگاه هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان برای در اختیار قرار دادن مراکز بیشتر برای تجهیز این مراکز به عنوان مرکز تجمیعی واکسیناسیون مهم تر خواهد بود.

قدیر در عین حال اضافه کرد: خوشبختانه واکسن های ایرانی تولید داخل در حال آماده شدن است و این امر می تواند کمک قابل توجهی برای توسعه واکسیناسیون در سطح کشور و ورود به فاز ملی و عمومی واکسیناسیون باشد.

وی با اشاره به این که ۸۸ درصد مرگ و میرهای کرونایی مربوط به سالمندان و بیماران زمینه ای است تصریح کرد: یکی از مهم ترین فواید واکسیناسیون، کاهش مرگ و میر بر اثر این بیماری همه گیر است، از این رو به همه افراد فراخوان شده و از جمله سالمندان ۷۵ سال و بیشتر توصیه می شود تا در نخستین فرصت و بدون نگرانی نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند، بویژه آن که واکسن های تزریق شده تاکنون هیچ عارضه جدی برای افراد واکسینه شده نداشته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار