دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد با ارسال نامه‌ای به محمد داوود سلطان زوی شهردار کابل، در ارتباط با حادثه تروریستی دبیرستان دخترانه سیدالشهدا(ع) کابل ابراز همدردی کرد.
کد خبر: ۹۶۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹ 11 May 2021

به گزارش تابناک قم، در متن این نامه آمده است:

برادر گرامی جناب آقای محمدداوود سلطان زوی

شهردار محترم کابل

بار دیگر یک حادثه ناگوار تروریستی پیکر رنجور کشور دوست و برادر افغانستان را زخمی کرد و سبب تأثر و ناراحتی خواهران و برادران افغانستانی شد.

دانش آموزان مظلومی که در ماه مبارک رمضان و با زبان روزه برای علم آموزی راهی مدرسه شده بودند، هدف حمله تروریستی قرار گرفتند تا ثابت شود که تروریسم در ذات خود با گسترش علم و فرهنگ و دانش در تضاد است.

این حمله تروریستی تنها دختران بی گناه دبیرستان سیدالشهدا(ع) کابل را هدف قرار نداد، بلکه یک محیط آموزشی را هدف خشم کور خود قرار داده است، چرا که تروریسم حامی جهل است و با رواج علم و دانش، پایه‌های خود را در معرض خطر می‌بیند.

همه مذاهب اسلامی با تروریسم در اشکال مختلف آن مخالف هستند و انجام اینگونه اعمال وحشتناک به نام اسلام نه تنها به اسلام هراسی دامن می‌زند، بلکه چهره خشنی از آیین پیامبر اعظم (ص) به جهانیان ارائه می‌کند. آیینی که اساس آن بر محبت و دوستی استوار شده است.

مردم قم خود را در غم این حادثه تاسف بار با مردم کابل شریک دانسته و اینجانب به عنوان شهردار شهر قم ضمن عرض تسلیت به حضرت عالی، این حادثه تروریستی را به خانواده و بستگان دختران دبیرستان سیدالشهدا(ع) کابل تسلیت می‌گویم و پیام همدردی و همراهی دختران و زنان قمی را به این عزیزان اعلام می‌کنم.

ان‌شاءالله در سایه وحدت و همبستگی میان مردم منطقه شاهد ریشه کن شدن تروریسم و برقراری صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا و سراسر جهان باشیم.

سید مرتضی سقائیان نژاد

شهردار قم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار