رئیس هیات ووشو استان قم گفت: با توجه به برنامه‌ریزی فدراسیون ووشو برای برگزاری مسابقات آزاد ساندا، ورزشکاران قمی نیز آماده حضور در این مسابقات می‌شوند.
کد خبر: ۹۶۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷ 08 May 2021

به گزارش تابناک قم، جواد محمدزاده اظهار کرد: متاسفانه تداوم شیوع ویروس کرونا برنامه‌های مختلف فدراسیون ووشو را همانند دیگر رشته‌های ورزشی مختل کرده و نه تنها مسابقات داخلی لغو شده، بلکه اعزام تیم‌های ملی به رقابت‌های برون‌مرزی نیز انجام نمی‌شود که این اتفاق لطمه بزرگی به ووشو زده است.

وی ادامه داد: وضعیت استان‌ها نیز به همین شکل است و به دلیل اینکه ووشو جزو رشته‌های پربرخورد محسوب می‌شود، متاسفانه از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تا کنون اختلال زیادی در تمرین ورزشکاران و فعالیت باشگاه‌ها و سالن‌های اختصاصی این رشته ایجاد شده و شاهد عدم برگزاری مسابقات مختلف هستیم.

رئیس هیات ووشو استان قم بیان کرد: در این شرایط تدبیر فدراسیون ووشو برای برگزاری مسابقاتی با عنوان مبارزان ووشو یا ساندا، یک کار حساب شده است و با توجه به اینکه تمامی رقابت‎های بین‎المللی در سال ۱۳۹۹ و امسال لغو شده، یقینا برگزاری این پیکارها انگیزه زیادی بین‌ ووشوکاران سراسر کشور ایجاد می‌کند.

وی افزود: مسابقات آزاد ساندا بر اساس شیوه برگزاری جام جهانى ساندا برنامه‌ریزی شده و چند مرحله دارد که در مرحله نخست دسته برتر با دعوت از نخبه‌‌ها و نفرات شناخته شده ساندای کشور به انجام می‌رسد، همچنین در مرحله دوم ووشوکاران و منتخبین استانی توسط استان‌ها در این رویداد به میدان می‌روند.

محمدزاده با بیان اینکه مرحله نهایی این رقابت‌ها سوپر جام یا سوپر کاپ نام‌گذاری شده و بر اساس قوانین و مقررات مسابقات جام ‌جهانی ساندا به انجام می‌رسد، خاطرنشان کرد: ووشوکاران برای کسب رتبه‌های برتر اوزان منهای ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰ با یکدیگر رقابت می‌کنند و در هر وزن هشت نفر دعوت می‌شوند.

وی یاد آور شد: نفرات دعوت شده از بین قهرمان جهان و آسیا یا در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان خواهند بود، ضمن اینکه مدال‌آوران آخرین دوره پیکارهای قهرمانی کشور نیز در این مسابقات حضور دارند و این دوره از مسابقات روزهای ۲۷ تا ۲۹ تیر ماه برگزار خواهد شد.

رئیس هیات ووشو استان قم افزود: مرحله دوم بین منتخبین استانی در همان چهار وزن برنامه‌ریزی شده و سوپر کاپ نیز با حضور چهار ووشوکار به انجام می‌رسد، دو نفر برتر مسابقات نخبه‌ها در این مسابقات حضور خواهند داشت و دو نفر دیگر فینالیست‌های مسابقات منتخب استانی خواهند بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار