مدیرکل مدیریت بحران استان قم از بازگشایی مشاغل گروه شغلی دو در قم به دلیل تبدیل رنگ بندی کرونایی استان از قرمز به نارنجی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹ 05 May 2021

به گزارش تابناک قم، محسن اروجی در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان با بیان این که نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آرامستان های استان به شکل جداگانه انجام می شود خاطرنشان کرد: مجموعه پرسنل آرامستان ها تلاش می کنند تا شیوه نامه های بهداشتی را به صورت ۱۰۰ درصدی رعایت کنند، اما مشکل فعلی آرامستان ها مربوط به مراسم های مختلفی است که خانواده  برخی مرحومین اصرار بر برگزاری آن دارند.

وی اضافه کرد: تهدید کرونا سبب شد تا برخی مشاغل و اصناف به فروش اینترنتی رو آورند، ضمن آن که کسب و کارهای اینترنتی و توسعه آن ها باید بر اساس دستور استاندار قم حتی در دوران پس از کرونا نیز دنبال و پیگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم سپس به بازدیدهای انجام شده برای راه اندازی برخی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در قم توجه داد و گفت: فعلا مجتمع امام خمینی (ره) قم به عنوان نخستین مرکز تجمیعی واکسیناسیون عمومی آغاز به کار می کند تا مراکز دیگر نیز در این باره افتتاح شوند.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت کرونایی قم از قرمز به نارنجی نیز گفت: کاهش حضور کارکنان ادارات و دستگاه های اجرایی در وضعیت نارنجی از یک سوم تا یک دوم خواهد بود، ضمن آن که در این وضعیت نیز مانند وضعیت قرمز مأموریت های اداری غیرضروری لغو و جلسات حضوری نیز با حداکثر ۲۰ نفر برگزار خواهد شد.

اروجی همچنین به تداوم تعطیلی گروه های شغلی سه و چهار در وضعیت نارنجی اشاره کرد و یادآور شد: نمازجمعه و جماعات کماکان تعطیل خواهند بود، ضمن آن که ورود خودروهای غیربومی به قم و همچنین ورود خودروهای با پلاک قم به دیگر شهرها نیز همچنان ممنوع است و البته منع تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد نیز ادامه خواهد یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم درباره حمایت های ملی از اصناف تعطیل شده اذعان کرد: صدور یا تمدید پروانه های کسب تا پایان شهریور ماه سال جاری نیازی به استعلام نخواهد داشت، ضمن آن که بخشودگی بخشی از جرایم مالیاتی، اجرای برخی تسهیلات در امر چِک های بانکی و همچنین إمهال اقساط معوّق تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۰ از دیگر پشتیبانی های مربوط به اصناف آسیب دیده از کرونا خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار