معاون شهردار قم گفت: محدودیت ارتفاع، نبود سیاست‌های تشویقی مؤثر در سطح کلان کشور با توجه به مشکلات اقتصادی افراد ساکن در بافت فرسوده‌ها، سبب شده تا کمتر شاهد بازآفرینی شهری و رونق در بافت فرسوده باشیم.
کد خبر: ۹۶۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ 05 May 2021

به گزارش تابناک قم، غلامرضا جانقربان بابیان اینکه ‌شهر قم دارای یک هزار و 580 هکتار بافت فرسوده بوده و حدود 315 هکتار آن بافت تاریخی است، اظهار داشت: از محدود قانونی 13 هزار هکتار قم، حدود چهار هزار هکتار آن شاخصه‌های بافت فرسوده را دارد و بیش از 60 درصد جمعیت شهر قم در این چهار هزار هکتار سکونت دارند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم خاطرنشان کرد: بالاترین مساحت منازل در بافت فرسوده قم 200 مترمربع است و بیشتر مساحت‌های عرصه نیز زیر 200 مترمربع است.

وی با اشاره به اینکه بافت فرسوده قم در شش منطقه شهری متمرکز است و تنها منطقه هشت و بخش‌هایی از منطقه چهار بافت فرسوده نداریم، تصریح کرد: نوع کالبد، ریزدانگی، قدمت بالای ساختمان‌ها و موضوع ایمنی آن‌ها مسئله‌ای است که بافت فرسوده قم از آن رنج می‌دهد.

جانقربان ابراز کرد: کمبود زیرساخت‌های شهری همانند فضای سبز، کاربری‌های فرهنگی و ورزشی نیز از دیگر مشکلات شهروندان قمی ساکن در بافت فرسوده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری افزود: محدودیت ارتفاع، نبود سیاست‌های تشویقی مؤثر در سطح کلان کشور با توجه به مشکلات اقتصادی افراد ساکن در بافت فرسوده‌ها، سبب شده تا کمتر شاهد بازآفرینی شهری و رونق در بافت فرسوده باشیم.

وی بابیان اینکه کالبد منازل بافت فرسوده قم رو به تخریب است و در پی آن نیز شاهد خروج جمعیت هستیم تأکید کرد: در این زمینه نیازمند تدبیر در سطح کلان مدیریت استان و چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات موجود هستیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار