معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، این استان را از استان های پیشتاز در انجام تست سریع (رپید) کرونا اعلام کرد و گفت: آخرین آمار میانگین استفاده از ماسک و همچنین رعایت محدودیت ها در شرایط قرمز کرونایی استان به ترتیب عدد ۶۶ و ۶۰ درصد را نشان می دهد.
کد خبر: ۹۶۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲ 05 May 2021

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی با بیان این که همچنان عمده مناطق استان قم در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند اظهار کرد: آخرین آمار مراجعه به مراکز  9گانه بهداشت در طول یک هفته، چهار هزار و ۱۶۰ نفر است، ضمن آن که آخرین آمار نمونه گیری های هفتگی بیانگر انجام ۱۸ هزار و ۶۷۹ مورد نمونه گیری است که از این نمونه گیری ها، حدود چهار هزار بیمار شناسایی شده است.

وی با اشاره به این که ۸۸ درصد این نمونه گیری ها در مراکز بهداشت استان انجام می شود، قم را جزو استان های پیشتاز در انجام تست رپید کرونا اعلام و اضافه کرد: آخرین بررسی ها و نظارت ها درباره رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مشاغل و اماکن مختلف نشان می دهد که جایگاه های سوخت، آرامستان ها، پایانه های مسافربری درون و برون شهری، دفاتر اسناد رسمی و ازدواج، هتل ها و مسافرخانه ها، نانوایی ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها، رستوران ها، قنادی و سوهانی ها، اغذیه فروشی ها و فروشگاه های زنجیره ای جزء مواردی هستند که رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آن ها کمتر از ۷۵ درصد بوده است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم یادآور شد: متأسفانه مطب ها نیز جزء مواردی است که میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آن ها کمتر از ۷۵ درصد است و از این رو برخی پزشکان متخلّف در روزهای اخیر به تعزیرات معرفی شده اند.

وی با تذکر نسبت به برگزاری نماز جماعت در برخی مساجد قم در شرایط قرمز کرونایی اذعان کرد: بخش گردشگری استان باید ورود و خروج اتباع خارجی را به قم به سیستم دانشگاه علوم پزشکی استان اطلاع دهد تا بتوان نظارت ها در این مورد را به حداکثر رساند.

محبی با ابراز تأسف از نقض شیوه نامه های بهداشتی در برخی باشگاه ها و اماکن ورزشی، درباره آخرین آمار استفاده از ماسک نیز گفت: میزان استفاده عمومی از ماسک ۶۸ درصد و میزان استفاده از آن در وسائل نقلیه عمومی نیز ۶۴ درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم میزان رعایت محدودیت ها در شرایط قرمز کرونایی استان را به طور میانگین ۶۰ درصد عنوان کرد و افزود: حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، مساجد، قنادی و شیرینی فروشی ها، آرایشگاه ها، باشگاه های ورزشی، فروشندگان پوشاک و کفش، پارچه فروشی ها، فروشندگان پرده و مبلمان، مجتمع های تجاری و پاساژها، موبایل فروشی ها، فروشندگان لوازم خانگی و مشاوران املاک از جمله مواردی هستند که کمترین رعایت محدودیت ها را در شرایط قرمز کرونایی استان داشته اند.

وی سپس بیان کرد: نماز جمعه، اماکن متبرکه، تالارهای پذیرایی و رستوران ها از جمله مواردی هستند که بیشترین رعایت محدودیت ها را در شرایط قرمز کرونایی متحمل شده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار