ستاره پرمدال کاراته استان قم با قبول تنها یک شکست مقابل حریف ایتالیایی از پیکارهای لیگ جهانی کاراته‌وان در شهر لیسبون پرتغال دست خالی بازگشت.
کد خبر: ۹۶۰۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲ 02 May 2021

به گزارش تابناک قم، مسابقات لیگ جهانی کاراته‌وان به میزبانی شهر لیسبون پرتغال با حضور بیش از 750 کاراته‌کا از 87 کشور دنیا به انجام رسید، رقابت‌هایی که آخرین مرحله از پیکارهای کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ موسوم به لیگ جهانی کاراته‌وان محسوب می‌شد.

تیم ملی کشورمان در این پیکارها به سرمربیگری سیدشهرام هروی، مربیگری‌ حسن روحانی و با ترکیب‌ ذبیح‌الله پورشیب در وزن منهای 84، امیر مهدی‌زاده و امیررضا میرزایی در وزن منهای 67، بهمن عسگری وزن منهای 75، سجاد گنج‌زاده وزن به اضافه 84 بخش مردان به میدان رفت.

در شرایطی که تیم بانوان ایران نیز با ترکیب حمیده عباس‌علی در وزن به اضافه 68، رزیتا علی‌پور در وزن منهای 61، سارا بهمن‌یار در وزن منهای 50، طراوت خاک‌سار در وزن منهای 55 و فاطمه صادقی در بخش کاتای انفرادی به مربیگری سمانه خوش‌قدم راهی این رقابت‌ها شده بود، وحید مومنی دبیر فدراسیون کاراته سرپرستی این تیم را بر عهده داشت.

امیر مهدی‌زاده ستاره پرافتخار و مدال‌‌آور کاراته استان قم که در وزن منهای 67 کیلوگرم این رقابت‌ها گام به میدان گذاشته بود، در دور نخست به مصاف ابیل منصور باترگالی از قزاقستان رفت و با بهره‌گیری از تجارب سال‌ها حضور در میادین بین‌المللی این رشته به برتری سه بر صفر دست یافت.

کاراته‌کای سرشناس استان قم در ادامه رقابت‌های این وزن به مصاف بریان هیلیارد از امریکا رفت و پس از تساوی صفر – صفر در هانتی برنده شد، اما نتیجه سومین رقابت در لیگ جهانی کاراته‌وان لیسبون بر وفق مراد مهدی‌زاده نبود و این کاراته‌کای پرافتخار قم با نتیجه عجیب و باور نکردنی 11 بر 3 به لوکا مارسکا از ایتالیا قهرمان اروپا در سال 2015 و دارنده یک طلا، سه نقره و دو برنز لیگ‌های جهانی باخت تا با شکست این کاراته‌کای ایتالیایی و عدم راهیابی وی به فینال، امیر مهدی‌زاده نیز ناباورانه از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار