عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به عدم توجه مناسب به مقوله فرهنگ گفت: فرهنگ سازی مقوله ای طولانی مدت است و باید با تعریف شاخص‌های مناسب به سمتی رهبری کرد تا نقطه مطلوب حاصل شود.
کد خبر: ۹۵۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 22 April 2021

به گزارش تابناک قم، زین العابدین قراچورلو با اشاره به اثر گذاری بالای مدیریت شهری در زندگی روزمره شهروندان اظهار کرد: یکی از ارگان‌های تأثیر گذار در شهر مجموعه شهرداری و شورا است، اما گاهی شاهد هستیم بعضی مدیران دستگاه‌ها با نگاه‌های سیاست زده این رویه را با مشکل مواجه کرده و باعث بروز مشکلات و نارضایتی شهروندان می‌شوند.

وی افزود: سیاست زدگی باید از نگاه‌های مدیران خارج شود، شورای اسلامی شهر با شعار خدمت این مهم را سرمشق امور خود داشته و رفع مشکل مردم و ایجاد بستر مناسب برای امیدآفرینی یکی از دغدغه‌های شورای اسلامی شهر بوده است.

وی مشکلات ایجاد شده ذیل طرح تفضیلی را در هسته مرکزی شهر مورد توجه قرار داد و گفت: در صورت عدم توجه به مناطق سنتی و تغییرات فرهنگی که به علت حضور سایر فرهنگ‌ها ایجاد شده در این مناطق شاهد کوچ اجباری ساکنان قدیمی این مناطق خواهیم بود.

قراچورلو افزود: شهر در حال تغییر است و ساکنان این مناطق هم به دنبال این تغییر در زادگاه خود هستند اما محدودیت‌های طرح تفضیلی امکان استفاده آنان را ضایع کرده است، به واقع باید به ساکنان این مناطق و حقوق آنان احترام گذاشت و زیبنده شهر نیست در هسته مرکزی شهر شاهد این از هم گسستگی فرهنگی باشیم.

وی ادامه داد: تقویت فرهنگ شهروندی لازمه زندگی شهری است، در این حوزه، نهادهای مسئول باید قبول کرد به خوبی وظایف خود را انجام نداده‌اند، فرهنگ سازی مقوله ای طولانی مدت است و باید با تعریف شاخص‌های مناسب به سمتی رهبری کرد تا نقطه مطلوب حاصل شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار