رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که تفاوت فاحشی بین ۴ واکسن وارداتی وجود ندارد اظهار کرد: هدف اصلی واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹، کاهش مرگ و میر است.
کد خبر: ۹۵۷۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸ 21 April 2021

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قدیر در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان با تبریک هفته سلامت به کادر بهداشت و درمان و مدافعان سلامت از مردم خواست تا با پیوستن به پوسش حمایت از مدافعان سلامت، یاریگر این عزیزان در مبارزه با بیماری کرونا باشند.

وی درباره آخرین آمار بستری شدگان و جانباختگان کرونایی در استان نیز گفت: در حال حاضر حدود ۵۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که حال حدود ۱۱۰ نفر از آنان وخیم است، ضمن آن که متأسفانه مرگ و میر کرونایی در استان در حال افزایش است و حتی در برخی از روزها دو رقمی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین افزود: با توجه به آن که میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی، تأثیری مستقیم در آمار ابتلا، بستری و فوتی های کرونایی دارد، باید اذعان داشت که تنها در صورت رعایت ۹۰ درصدی محدودیت ها و شیوه نامه های بهداشتی است که می توان این موج بیماری را نیز پشت سر گذاشت.

قدیر در ادامه مدیریت تخت های بیمارستانی، راه اندازی طرح بستری موقت بیماران کرونایی در بیمارستان ها و همچنین افزایش ساعت فعالیت مراکز منتخب بهداشت را سبب افزایش تاب آوری کادر بهداشت و درمان دانست و تصریح کرد: تردیدی نیست که هرچه اشغال تخت های بیمارستانی توسط بیماران کووید۱۹ بیشتر شود، احتمال آسیب سایر بیماران بستری در مراکز درمانی هم بیشتر خواهد شد.

وی سپس به موضوع واکسیناسیون عمومی کرونا توجه داد و یادآور شد: باید گفت هیچ تفاوت فاحشی بین ۴ واکسن وارداتی از روسیه، هندوستان، کره جنوبی و چین وجود ندارد و از این رو همه افراد باید در نوبت خود اقدام به تزریق واکسن رایگان کنند، ضمن آن که باید توجه داشت که هدف اصلی از واکسیناسیون عمومی علیه کرونا، کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین به اختصاص سهمیه واکسن استان از هر ۴ نوع واکسن وارداتی اشاره و اضافه کرد: روند واکسیناسیون در قم ادامه دارد و تا امروز حدود ۶ هزار نفر در قم واکسینه شده اند که خوشبختانه عارضه ای در این افراد به چشم نمی خورد.

قدیر سیاست فعلی دانشگاه علوم پزشکی استان را هُشدار به مردم در عین  توصیه به آرامش و همچنین آموزش همگانی عنوان کرد و یادآور شد: همه مردم و مسؤولان نباید ضرورت ایستادگی در رعایت و اجرای شیوه نامه های بهداشتی را فراموش کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار