معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، اجرایی شدن تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با استانداری قم را عامل موثر در توسعه اقتصاد قم دانست.
کد خبر: ۹۵۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷ 20 April 2021

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری دراولین جلسه کمیته اجرایی تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با استانداری افزود: اجرای این تفاهم نامه می‌تواند نقش موثری در رفع مشکلات و مسائل استان در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و عمرانی ایفا کند.

وی با بیان آمادگی استان برای عمل به تعهدات خود، افزود: برای اجرایی شدن این تفاهم نامه پیگیری‌های مداوم نیاز است و استانداری برای عمل به تعهدات و پیگیری ها آمادگی کامل دارد.

غضنفری با تاکید بر اهتمام استان در توسعه همه جانبه، ادامه داد: طرح‌های مختلفی دراین تفاهم نامه به امضاء رسیده که یکی از پروژه‌های مهم آن احداث کارخانه تولید پارچه چادر مشکی در شهرک شکوهیه قم است و نقش بسزایی در رونق این صنعت در استان خواهد داشت.

احداث بزرگترین کارخانه چادرمشکی با تولید سالانه ۱۸ میلیون متر مربع به عنوان برند شهر کریمه اهل بیت(ع)  به لحاظ اقتصادی با توجه به این که در کشور براساس برآورد انجام شده سالانه ۸۰ میلیون مترمربع چادر مشکی وارد می‌شود درحالی که مجموع تولید در داخل کشور رقمی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون متر مربع است، اهمیت ویژه‌ای دارد.

شهرک شکوهیه قم از مهمترین شهرک‌های صنعتی این استان در ۱۲ کیلومتری محور قدیم قم - تهران در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۱ هکتار واقع شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

رئیس و شماری از اعضای ستاد اجرایی فرمان امام دوازدهم اسفندماه ۹۹ باسفر به قم ضمن شرکت در مراسم آغاز عملیات اجرایی چند طرح تولیدی ،‌صنعتی و خدماتی ، تفاهم نامه‌ای در ۹ ماده را نیز با استانداری قم به امضا رساندند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار