سیجانی گفت: از جمله مزایای مهم صنعت قم برای جذب سرمایه‌گذاران جوان بودن این بخش اقتصادی است که این ویژگی با نوسازی مستمر تجهیزات مورد استفاده در صنایع استان، حفظ می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵ 20 April 2021

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در همین رابطه طی سال گذشته در بخش صنعت استان، تعداد ۳۰۰ مورد مجوز معافیت گمرکی ماشین آلات به ارزش پنج هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال برای واردات ماشین آلات جدید با تکنولوژی بالا به منظور راه اندازی خط تولید واحد‌های تولیدی - صنعتی یا جایگزینی ماشین آلات قدیمی صادر شده است.

سیجانی افزود: طی امسال نیز این راهبرد بر اساس شعار سال که مبتنی بر رفع موانع و پشتیبانی گسترده از بخش تولید است، در سطح بالاتری دنبال خواهد شد تا صنعتگران بیشتری در استان بتوانند خط تولید واحد خود را با استفاده از تسهیلات درنظر گرفته شده، نوسازی کنند.

او ادامه داد: نوسازی ماشین‌آلات واحد‌های صنعتی، موجب افزایش ظرفیت تولید محصولات، کاهش هزینه‌های جاری در این بخش و افزایش رقابت‌پذیری کالا‌های ساخت قم در بازار‌های داخلی و بین‌المللی می‌شود و موقعیت ممتازی برای توسعه اقتصادی استان فراهم می‌آورد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از دیگر مزایای مهم نوسازی تجهیزات در واحد‌های تولیدی قم، کاهش قابل توجه میزان آلودگی‌های صنعتی و تلاش گسترده‌تر برای حفظ محیط زیست در کنار توسعه فعالیت‌های اقتصادی و افزایش فرصت‌های شغلی در استان است.

سیجانی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ با تلاش بیشتر مسئولان استان برای رفع موانع و گسترش حمایت‌ها از فعالان اقتصادی، قطار صنعت قم با سرعت بیشتری به حرکت خود در مسیر افزایش تولید ادامه خواهد داد و در این مسیر آمادگی همه‌جانبه برای استقبال از حضور سرمایه‌گذاران را داریم.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آن‌ها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۷۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار