جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیام تسلیت در پی درگذشت شهادت گونه جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه، تاکید کرد: سردار حجازی سال‌ها دلاورانه در راستای نهضت جهانی اسلام مجاهدت کرد و خار چشم دشمنان امت اسلامی به ویژه رژیم غاصب و جنایتکار اسرائیل بود.
کد خبر: ۹۵۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵ 20 April 2021

به گزارش تابناک قم، در این پیام آمده است:‌ درگذشت شهادت گونه جانباز سرافراز، سردار بزرگ اسلام حاج سید محمد حجازی جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه موجب تألم و تأثر گردید. این رزمنده سلحشور جبهه مقاومت سالها دلاورانه در راستای نهضت جهانی اسلام مجاهدت کرد و خار چشم دشمنان امت اسلامی به ویژه رژیم غاصب و جنایتکار اسرائیل بود.

پیام حاکیست: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درگذشت این سردار عزیز را به فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) و تمام پاسداران و حافظان امنیت کشور در نیروهای مسلح به ویژه نیروی قدس قهرمان تسلیت عرض می نماید. از خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت و مغفرت و برای بازماندگان و خانواده محترم آن مرحوم صبر و اجر جزیل مسئلت دارد.

به گزارش ایرنا،  سرتیپ پاسدار سیدمحمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی یکشنبه شب گذشته بر اثر عارضه قلبی به لقاءالله و یاران شهیدش پیوست.

آن سردار مومن، انقلابی و ولایت‌مدار در زمره فرماندهان و مجاهدان شاخص هشت سال دفاع مقدس بود که به ویژه نقش سترگ و ماندگاری در حوزه جذب، سازماندهی و اعزام رزمندگان اسلام به جبهه های نبرد حق علیه باطل و مصاف با ارتش بعثی صدام و مزدوران استکبار جهانی در جنگ تحمیلی ایفا کرد.

شهید گرانقدر سردار حجازی  پس از دفاع مقدس در سپاه و بسیج و نیز ستاد کل نیروهای مسلح مسئولیت‌های خطیر و مهمی عهده‌دار شد که از جمله آنها می‌توان به فرماندهی نیروی مقاومت بسیج به مدت ۱۰ سال، ریاست ستاد مشترک سپاه، جانشین فرمانده کل سپاه و معاونت آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح اشاره کرد.

سردار حجازی که در کارنامه خود مدتی مسئولیت سپاه در لبنان را داشت در سال‌های اخیر تجارب ارزنده خود را برای یاری بخشی به مدافعین حرم و کمک به جبهه مقاومت اسلامی در عرصه مقابله با داعش و تروریسم تکفیری به کار گرفت و پس از شهادت سردار دلها سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی به پیشنهاد سردار پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، با حکم سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، به سمت جانشینی فرماندهی این نیرو منصوب و خدمات ارزنده‌ای از خود به یادگار گذارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار