معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به رونمایی از شهر مجازی گفت: با توجه به اینکه باید فعالیت های فضای مجازی هدفمند دنبال شود، در این نهاد فضایی شبیه شهر مجازی ایجاد شده تا شهروندان بتوانند فعالیت داشته باشند که به زودی این شهر رونمایی می شود.
کد خبر: ۹۵۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ 20 April 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محمد شیخ الاسلامی با اشاره به فعالیت های این معاونت اظهار کرد: سال ۱۳۹۷ رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از عوامل دفتر تبلیغات اسلامی برضرورت ساماندهی مسئله فضای مجازی تاکید کردند و سخنان ایشان برای فعالیت هایی که در نظر داشتیم راهگشا شد.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر 3 سال است که دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه فضای مجازی ورود کرده است، تصریح کرد: فهم آسیب های نوع فعالیت فعالان عرصه فضای مجازی همسوی با مجموعه نظام، شناخت ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی و مجموعه ای از ایده های نو که بتواند دفتر را وارد فاز جدیدی کند، از مسائلی است که طی سال های گذشته به آن پرداخته شده است که در نهایت موجب تشکیل معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه شد.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه با اشاره به رویکردهای اصلی این معاونت در عرصه فضای مجازی، هنر و رسانه گفت: تلاش برای برطرف کردن نواقص مجموعه های فعال در عرصه فضای مجازی از جمله برنامه های این معاونت است.

وی با اشاره به نقص هایی که در عرصه فضای مجازی وجود دارد، گفت: بسیاری از گروه های فعال در عرصه فضای مجازی با منطق حاکم بر فضای مجازی آشنا نبودند و به همین دلیل منطبق براین فضا رفتار نکردند و ضروری است که به این مسئله توجه شود اگر کسی در فضای مجازی خارج از فضای منطقی فعالیتی داشته باشد؛ فعالیت هایش منجر به شکست می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وارد فضای مجازی شهروندی در دنیای مجازی شده ایم، عنوان کرد: براساس هویت جدیدی که در دفتر تبلیغات تعریف شده است؛ فعالان عرصه مجازی در فضایی که شبیه شهر تعریف شده است به عنوان شهروندان در این شهر، فعالیت می کنند که مدل آموزش، مدیریت و حکمرانی خاص خود را دارد که همگی منطبق بر فضای مجازی است.

شیخ الاسلامی با اشاره به حمایت هایی که دفتر تبلیغات اسلامی از مبلغان دارد، تصریح کرد: مهمترین اولویت در حمایت از مبلغان، حمایت مالی نیست و در این راستا حدود ۱۵ تا ۲۰ نوع حمایت از مبلغان انجام می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش از رونمایی فعالیت شهر مجازی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: دفتر تبلیغات اسلامی به دنبال هدفمند کردن حمایت ها است و براساس سخنان رهبر معظم انقلاب به دنبال جریان سازی و شبکه سازی هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار