مدیرکل مدیریت بحران استان قم برگزاری ۱۷۶ دوره آموزشی مدیریت بحران و ۱۰۲ مانور تخصصی توسط دستگاه های امدادی استان را از اقدامات و دستاوردهای حوزه مدیریت بحران در سال گذشته دانست.
کد خبر: ۹۵۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸ 20 April 2021

به گزارش تابناک قم، محسن ارورجی در ویژه برنامه «سلام قم» در بیان اقدامات و دستاوردهای حوزه مدیریت بحران استان قم در سال ۱۳۹۹ سخن می گفت با اشاره به برگزاری طرح غربالگری در استان در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ و آغاز سال ۱۳۹۹ بیان داشت: بخش مهمی از اقدامات مدیریت بحران استان در سال گذشته در جهت مبارزه با کرونا اتفاق افتاده است.

وی افزود: در این راستا باید به اجرای طرح محله محور شهید جاج قاسم سلیمانی نیز از آذر ماه سال ۱۳۹۹ و همزمان با موج سوم بیماری کووید۱۹ اشاره کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم تکمیل و تجهیز بیمارستان های استان را از دیگر اقدامات سال گذشته عنوان کرد و گفت: پیگیری های مختلفی در این موضوع در ستاد مدیریت بحران و همچنین مجمع امور خیرین استان در سال گذشته انجام شد که تکمیل، تجهیز و راه اندازی بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) یکی از ثمرات این پیگیری هاست، ضمن آن که این مراحل برای بیمارستان مادر نیز دنبال شد و در سال جاری ادامه خواهد داشت.

اوروجی سپس به جمع آوری بیش از ۷۰ میلیارد تومان کمک های مردمی برای مبارزه با کرونا در استان و در سال گذشته توجه داد و گفت: این کمک های مردمی که همچنان نیز ادامه دارد، واقعا بی سابقه بوده است.

وی به همراهی و هم افزایی همه دستگاه ها و نهادها در سال گذشته برای مبارزه با کرونا اشاره کرد و افزود: استقرار بیمارستانی سپاه و ارتش در قم و در ابتدای سال گذشته، بخشی از این اقدامات بوده است، ضمن آن که بزرگان خیرین استان نیز کمک های بسیار خوبی در این زمینه انجام دادند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم سپس به دیگر حوادث سال ۱۳۹۹ پرداخت و یادآور شد: جبران خسارت سیل به کشاورزان به ارزش ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و همچنین تأمین اعتبار ۶۳ میلیارد تومانی برای استمهال بدهی کشاورزان به بانک ها، بخشی از اقدامات انجام شده در این موضوع بوده است.

وی اضافه کرد: البته خسارت هایی نیز در بخش مسکن به وقوع پیوست که تعمیر یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی و در نظر گرفتن ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای آن، از دیگر اقدامات انجام شده است که در سال جاری نیز ادامه دارد.

اروجی در عین حال به برگزاری ۱۷۶ دوره آموزشی مدیریت بحران با حضور حدود ۱۰ هزار نفر در سال گذشته و در سطح استان اشاره و اذعان کرد: اجرای ۱۰۲ مانور تخصصی توسط دستگاه های امدادی استان نیز در سال ۱۳۹۹ در دستور کار بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار