مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات قم با اشاره به صدور مجوز فعالیت برای ۹ دفتر پیشخوان دولت شهری در این استان گفت: در مجموع تعداد ۷۵ دفتر پیشخوان شهری در حال ارایه خدمات الکترونیک دستگاه‌های اجرایی هستند.
کد خبر: ۹۵۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ 19 April 2021

به گزارش تابناک قم، جواد غلام پور همچنین با اشاره به اولویت وزارت متبوع خود در خصوص توسعه خدمات حوزه فناوری اطلاعات به نقاط روستایی و دور از مرکز اظهار داشت: در راستای قطع وابستگی اهالی ساکن در روستاها از مراجعه به شهرها، در سال جاری پروانه ۶ دفتر خدمات ارتباطی در قم صادر شد.

وی ادامه داد: علاوه بر ۶ دفتر روستایی ۹ دفتر پیشخوان دولت شهری نیز پروانه فعالیت خود را دریافت کردند و در مجموع، تعداد ۷۵ دفتر پیشخوان شهری در حال ارایه خدمات الکترونیک دستگاه های اجرایی می‌باشند.

رئیس کارگروه دفاتر پیشخوان دولت تصریح کرد: هدف اصلی از ایجاد دفاتر پیشخوان توزیع عادلانه ارائه خدمت و دسترسی سریع و آسان مردم به خدمات الکترونیکی دولت است که این موضوع با شیوع کرونا بیشتر شد به طوری که مراجعه حضوری به اداره‌ها را کاهش داده است.  

وی همچنین تاکید کرد: دفاتر پیشخوان باید برای ارائه خدمات اداره کل امور مالیاتی استان به مشتریان و مراجعان نسبت به معرفی نیروی ثابت به اداره کل امور مالیاتی استان به منظور دریافت آموزش‌های لازم و ارائه خدمات مطلوب و مناسب به مراجعان اقدام نمایند.

غلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط قرمز کرونایی قم ضمن ارائه برنامه بازدید و بازرسی این اداره کل از نحوه ارائه خدمات دفاتر پیشخوان دولت، خواستار رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت شد و تاکید کرد: با دفاتری که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد می شود.

وی از راه اندازی سامانه جامع و برخط ارزیابی و رتبه بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت بر اساس مصوبه ۲۸۹ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داد و با تاکید بر ضرورت ثبت نام در این سامانه افزود: با راه اندازی این سامانه، رتبه بندی این دفاتر به صورت الکترونیکی انجام شده و از این پس ارائه خدمات دستگاه‌ها به دفاتر بر اساس رتبه ای که در این سامانه کسب می‌کنند، می باشد.

وی همچنین تصریح کرد : دستگاه‌­های اجرایی ملزم به برون سپاری خدمات فقط به دفاتر پیشخوان دولت هستند و برون سپاری خدمات دستگاه‌های دولتی به دفاتر پیشخوان دولت موجب کسب امتیاز ارزشیابی سالانه اداره‌ها در جشنواره شهید رجایی می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم همچنین گفت: ارائه خدمت اظهارنامه مالیات بر ارث و سایر خدمات اداره کل امور مالیاتی بر اساس رتبه بندی در سامانه ارزیابی دفاتر پیشخوان دولت در قم، از طریق این دفاتر صورت می‌گیرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار