به مناسبت ۲۹ فروردین؛ روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
روز ۲۹ فروردین، روزی خجسته و غرورآفرین برای ارتشیان سلحشوری است که همواره در کنار مردم ایستادند. آن‌ها با حکومت ستمگر پهلوی مبارزه کردند. دشمن بعثی را از سرزمین خود به عقب راندند و در تمامی تلخی‌ها و شیرینی‌های تاریخ ایران با مردم بودند و برای امنیت و آسایش آن‌ها جانفشانی کردند.
کد خبر: ۹۵۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۰ 18 April 2021

به گزارش تابناک قم، روز ۲۹ فروردین که از سوی امام خمینی، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامیده شد، طلیعه افتخار آفرینی‌های دیگری برای فرزندان دلاور و شجاع ایران بود که در سالیان پرخاطره و سرشار از حادثه، حماسه‌هایی بزرگ و جاودانه در تاریخ به ثبت رساندند. در این رابطه فرماندهی کل قوا، حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: بیست‌و‌نهم فروردین یعنی ارتش متعلّق است به ایران، به انقلاب، به مردم و در خدمت هدف‌های مردم و انقلاب ایستاده است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران که در دوران نهضت پرشکوه اسلامی به رهبری امام خمینی با بصیرت و روشنگری توانست به ملت مؤمن و آگاه بپیوندد، طعم تلخ ذلت و خذلان را به دشمن اسلام یعنی حکومت ستمکار پهلوی چشاند و دل‌های زنان و مردان مسلمان را شاد کرد و موجب پیروزی سریع قیام مردم در سال ۱۳۵۷ شد.

نیرو‌های متعهد و متخصص ارتش با این پیوند خود توانستند اعتماد رهبری انقلاب را جلب و لبخند رضایت را بر لبان مراد و پیشوای نهضت شکوفا کنند.

ایران عزیز به ارتش مقتدر خود، افتخار می‌کند

در دوران درگیری‌های پس از پیروزی در سال ۵۸ و ۵۹ از جمله در غرب و جنوب و شرق، این ارتشیان وفادار به خط انقلاب بودند که با اشاره رهبرشان به میدان آمدند و مناطق اشغال شده توسط گروهک‌های وابسته را باز پس گرفته و مردم آن مناطق را از دست مدعیان خلق آزاد کردند.

با تهاجم ارتش بعث عراق به میهن اسلامی مان در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹، آنگونه که از دلیرمردان ارتش انتظار می‌رفت، در برایر دشمنان ایستادند و در کنار نیرو‌های رزمی دیگر از جمله سپاه و نیرو‌های مردمی، صفحات درخشانی از ایثار و پایداری را به نمایش گذاشتند. ارتش، دوشادوش سپاه و بسیج و جهاد و نیرو‌های انتظامی در برابر هجوم صدام و تجهیز و پشتیبانی‌های حد و حصر استکبار جهانی و ارتجاع عرب ایستادند و در هشت سال دفاع مقدس در ده‌ها عملیات، حماسه‌هایی ماندگار از غیرت و مردانگی را نشان دادند. آن‌ها بدون چشمداشت به پست و مقام‌های صوری و دنیوی و با کمترین حقوق و مزایا و بدون منت گذاشتن بر سر مردم، برای دفاع از ایران عزیز جنگیدند.

ایران عزیز به ارتش مقتدر خود، افتخار می‌کند

به یاد داریم که سربازان شهید لشکر ۷۷ خراسان و ۹۲ زرهی خوزستان و ۳۷ زرهی و ۵۵ هوابرد شیراز که در عملیات فتح المبین با سلاح و تجهیزات فراوان شب عملیات ۳۷ کیلومتر را پیاده طی کردند و دشمن را منهدم و دنیا را به حیرت واداشتند.

دلاورمردان لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه و ۸۴ پیاده خرم آباد و لشکر کردستان و ۶۴ ارومیه که ۸ سال در کوهستان‌های سر به فلک کشیده غرب جنگیدند و دشمن را زمینگیر کردند.

نیروی هوایی ایران در دوران دفاع مقدس با همکاری پدافند زمین به هوا، توانستند صد‌ها فروند از هواپیما‌های پیشرفته عراق را ساقط کند و با نشان دادن توان رزمی خود، ادعای کارشناسان خارجی مبنی بر ناتوانی هوایی ایران را باطل ساخته و دشمن را در حیرت فرو برد.

خلبانان شجاع و رشید هوانیروز همواره نقطه اتکای حماسه‌هایی بودند که در جبهه‌های غرب و جنوب آفریده شد و رشادت این عزیزان در اوج خطر، مثال زدنی و نمونه بود و از این روی، نام شهیدانی، چون دوران، بابایی، ستاری، شیرودی و کشوری و ... نشان از سرافرازی این نیرو‌ها داشته و دارند.

ایران عزیز به ارتش مقتدر خود، افتخار می‌کند

غیورمردان نیروی پدافند هوایی ارتش که از مرز‌های هوایی کشور پاسداری و بیش از صد‌ها فروند هواپیمای دشمن متجاوز را منهدم کردند. دریادلان شجاع در جزایر و آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان، هنوز هم برای ما نمونه‌های رشادت و شجاعت هستند.

شهدای مظلوم ارتش در هویزه و مجنون و خرمشهر و آبادان و طلاییه و فکه و سرپل ذهاب، افتخار آفرینانی بودند که تا همیشه تاریخ، رشادت هایشان را فراموش نخواهیم کرد. به همین دلیل، امام خمینی (ره) در بخشی از پیام خود در ۲۸ فروردین ۱۳۶۸ اینگونه به ارتشیان ادای احترام و تشکر نمودند: ضمن تشکر از همه نیرو‌های مسلح خصوصاً نیرو‌های عزیز و مؤمن و فداکار ارتش، افسران، سربازان، درجه داران و کادر‌های مختلف ستادی و غیر ستادی و فرماندهان عزیز، نمایندگان خود در ارتش و دفاتر مشاورت و همچنین وزارت دفاع و کلیه سازمان‌ها و مراکز تابعه ارتش، از پیشگاه مقدس پروردگار می‌خواهم که هر روز بر قدرت و شوکت و صلابت این مدافعان راستین میهن اسلامی بیفزاید و شهدای گرانقدر آنان را که همه ما در زیر سایه برکات آنان به نعمت امنیت و آزادی و استقلال رسیده ایم، با شهدای بزرگوار اسلام محشور فرماید و به جانبازان عزیزشان شفا کرامت نماید و مفقودین و اسرای بزرگوارشان را به اوطان خود برگرداند و به خانواده‌های معظم شهدا صبر و اجر مرحمت فرماید.

ایران عزیز به ارتش مقتدر خود، افتخار می‌کند

ارتش در دوران بازسازی مناطق آسیب دیده از جنگ، تلاش‌های فراوانی کرد تا بخشی از آلام مردم جنگزده را مرهمی باشد و در سال‌های بعد در حوادثی همچون زلزله رودبار و بم و کرمانشاه و سیل‌های سخت خوزستان و لرستان به خوبی توانست با همت و کوشش شبانه روزی و بهره برداری از امکانات لجستیکی خود به یاری مردم بشتابد؛ مردمی که ارتش را برادر و آغوش ارتشیان را پناهگاه گرمی دیده بودند و خود را مدیون ایمان و رشادت آن‌ها می‌دانستند، در حوادث سخت طبیعی نیز به آن‌ها پناه بردند و از فداکاری شان خاطراتی بسیار زیبا و شنیدنی به یاد دارند.

ایران عزیز به ارتش مقتدر خود، افتخار می‌کند

اما در آخرین امتحان ارتش یعنی در دوران انتشار ویروس منحوس کرونا باز هم فرزندان اترشی ایران بودند که آستین همت بالا زدند و در حالی که خطر سرایت این بیماری کشنده آن‌ها را تهدید می‌کرد، با جانفشانی، با احداث بیمارستان‌های صحرایی و ایجاد درمانگاه‌های مناسب، به یاری مردم آمدند تا به همگان اثبات کنند که ارتش ایران، همواره در کنار مردم خواهد بود. پایان بخش این نوشته سخنی زیبایی از رهبر معظم انقلاب در خصوص پیوند ناگسستنی ارتش و مردم است آنجا که فرمودند: علّت اینکه امروز ارتش ما، سپاه ما، نیرو‌های مسلّح ما در بین مردم محبوبیّت دارند هم همین است: مردم می‌بینند این‌ها مثل خودشان فکر میکنند، مثل خودشان عمل میکنند، اعتقاداتی مشابه اعتقادات خودشان دارند، برای همان چیز‌هایی دل میسوزانند که مردم دل میسوزانند؛ این، ارتباط بین مردم و نیرو‌های مسلّح را افزایش میدهد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز بیش از هر زمان دیگر، مقتدر، بصیر و مقاوم در برابر هرگونه تهدید، ایستاده است و با مدد از الطاف الهی و پشتیبانی مردم عزیز ایران، روز به روز به قله‌های استقلال و خودکفایی نزدیک و نزدیکتر می‌شود و علیرغم خواست دشمنان که ذلت و خذلان ایران را می‌خواهند به فردایی تابناک، امیدوار‌تر شده است.

ایران عزیز به ارتش مقتدر خود، افتخار می‌کند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار