معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از آغاز محدودیت‌های مربوط به موج جدید کرونا در قم چهار هزار و ۲۰۸ مورد نظارت بهداشتی توسط کارشناسان مرکز بهداشت قم انجام شده‌است.
کد خبر: ۹۵۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ 18 April 2021

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی در گفت و گویی اظهار داشت: در این نظارت‌ها ۵۱۵ واحد صنفی غیرفعال یا پلمب شدند و برای هزار و ۴۰۰ مورد نیز اخطار بهداشتی و تعطیل جهت اصناف متخلف صادر شد.

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های مرکز بهداشت قم طی هفته‌های اخیر تشدید بازرسی از صنوف گروه ۲، ۳ و ۴ و ارائه اخطار و تذکر را از جمله آن ذکر کرد و گفت: بازرسی از وضعیت گندزدایی و ضدعفونی قطارهای فدک و نظارت بر دفن بهداشتی بیماران کرونایی در شهر و روستاها نیز از دیگر کارهای صورت گرفته است. 

وی  بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بویژه کارگاه‌های تهیه زولبیا بامیه را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: اعمال محدودیت‌های کرونایی و اقدام قانونی برای واحدهای متخلف، پلمب ۲ واحد اغذیه فروشی به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی مبارزه با کرونا نیز از دیگر اقدام‌های نظارتی انجام پذیرفته شده می‌باشد.

وی بیان کرد: پلمب سه واحد عرضه قهوه و یک واحد باشگاه ورزشی نیز از دیگر فعالیت‌های انجام شده به شمار می آید.

قم از روز هجدهم فروردین‌ماه در نقشه رنگ بندی کرونایی کشور به حالت قرمز درآمده است و درصدر استان‌هایی است که شیوع آن رشد صعودی دارد و دست اندرکاران به احتمال افزایش موارد ابتلا و فوتی در صورت توجه نکردن کافی شهروندان به محدودیت‌ها، پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی ابراز نگرانی می‌کنند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار